Resident Evil Village – játékteszt


REV key art

Fejlesztő: Capcom; Kiadó: Capcom; Platform: Xbox Series S/X, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4 PC, Google Stadia

Blockbuster túlélőhorror egy kis román faluban

Idén 25 éves a Resident Evil széria. A jeles esemény alkalmából azt gondolták a Capcomnál, hogy meglepnek minket egy új, számozott epizóddal, így a 2017-es, hetedik rész után újra elfoghat minket a rettegés. Hosszasan nem kívánok elidőzni az előzmények és a történet felgöngyölítésével, ugyanis arra nyolc másik cikk is kevés lenne. Dióhéjban legyen elég annyi, hogy a Village közvetlen folytatása a Resident Evil 7 történetének. Három évvel a lousianai Baker rezidencián történtek után járunk. Ethan és Mia Winters a BSAA segítségével új életet kezdtek valahol Európában.

REV 2

Egy békés estéjüket azonban fegyverropogás és tragédia szakítja félbe. Rajtuk üt egy kommandós csapat, akiket a korábbi részekből ismert főhős, Chris Redfield vezet. Miát könyörtelenül kivégzik, míg Ethant és Miával közös gyermeküket, Rosemary-t magukkal hurcolják, azonban egy homályba vesző baleset során a kisded eltűnik. A kétségbeesés vezérelte főhősünk tehát kénytelen lesz felfedezni a közeli falut. Itt azonban a remélt biztonság és az esetleges segítség helyett olyan rémálomba illő jelenetek fogadják, amikre nem volt felkészülve.

REV 6

Többet nem is árulnék el a sztoriról és annak alakulásáról, ugyanis egy elég jól felépített, fordulatokkal teli kampányt tettek össze nekünk ezúttal is és aki volt olyan szerencsés, hogy eddig nem futott spoilerbe, annak nem szeretném elrontani az élményt. Egy dolgot viszont fogadjatok meg, ha érdekel benneteket a történet alakulása: lessetek alaposan körbe és olvassátok el a fellelhető jegyzeteket, mert sokat hozzáadnak a történet egészéhez.

REV 1

Na, de nézzük is meg, mit kapunk a pénzünkért! Mert ugye hiába az érdekes történet, ha maga a játékélmény nem ad stabil szórakozási lehetőséget. Szerencsére ezen a fronton is minden a legnagyobb rendben van. A játékmechanika a hetedik részben megszokott sémát követi, fps módban írthatjuk a szembejövő ellenfeleket. Viszont ahogy az előző részben, itt is eltérünk a klasszikus zombihordától és különféle, gótikus horrorba illő lények törnek az életünkre. Néha már-már a Bloodborne világában érezhetjük magunkat. A fegyverek kezelése a megszokottak szerint történik, azonban egy kis plusz, hogy védekezni is tudunk. Ezzel csökkentve a bekapott sebzést és ha megfelelő ütemben nyomjuk ugyanezt a gombot, még egy plusz ütést is mérhetünk az alanyra, ezzel eltaszítva magunktól, hogy legyen lehetőségünk rendezni a sorainkat.

REV 5

Ezt leszámítva többnyire egy komolyabb horror elemekkel dolgozó, ám mégis akcióorientált fps-t kapunk, annak minden bájával és a szériára jellemző elemekkel, mint a backtracking vagy a fejtörők. Túlzásokba azért nem estek a készítők. Így standard fokozaton, egy kis odafigyeléssel bőven elég lőszerünk és gyógyító löttyünk lesz a teljes menet alatt. Emellett a visszamászkálást is kellemes egyensúlyban tartották és nem lesz az az érzésünk, hogy a pálya egyik végéből folyamatosan a másikba küldözgetnek. Visszatért az árus tisztsége is, akinél fegyvereink felhúzására és kincseink eladására lesz lehetőségünk, de persze vehetünk lőszert és egyéb kiegészítőket is, melyek elősegíthetik a boldogulásunkat.

REV 4

Azt viszont egy kicsit nehezményezem, hogy a fejtörők rém egyszerűek, szinte semmi kihívást nem jelentenek. Értem, hogy kellett nyitni a szélesebb közönség felé. Azonban talán egy kicsit bonyolultabb fejtörők kitolták volna a játékmenetet, de ez lehet csak az én egyéni preferenciám. Valószínűleg a fő ok a folyamatos feszültség fenntartása volt, mert annak ellenére, hogy a franchise keményvonalas horrornak indult, ez a rész is azon példánya a sorozatnak, ami inkább az akciót helyezi a középpontba, mégis ügyesen egyensúlyozva a zsáneri határokon. Félre ne értsetek, megtalálhatóak a klasszikus elemek, hoz be újakat is, de az élmény inkább hajaz a harmadik és a negyedik rész vérmérsékletére, mintsem az első vagy hetedik rész klausztrofób és zsigeri rettegésére.

REV 3

Technikailag csodás munkát végeztek a fejlesztők. A teszt során egy fat PlayStation 4-en az egész élmény lenyűgöző volt. Itt-ott azért kilóg a lóláb és lehet látni, hogy bizonyos textúrákon spóroltak, hogy ami előtérben van az igazán szép és hibátlan maradhasson. De ezt olyan jól megoldották, hogy valóban keresni kell recés éleket a háttérben. A játék abban a 20 órában, amit eddig eltöltöttünk, egyszer sem rezzent meg vagy esett be a képfrissítése. Folyamatosan stabilan tartotta magát és akadásmentesen futott. Sajnos tölteni viszont sokat tölt, de ez ugye egy hagyományos merevlemez esetében azért nem túl meglepő. Az audió élményt is kimagaslónak mondanám. Nagyon jól követi a képernyőn történő dolgokat és folyamatosan fokozza a feszültséget a hangerő és a neszek adagolásával, vagy éppen a teljes, síri csenddel. Tehát innen is le a kalappal, amiért ezt, így az előző generáció végén, ilyen príma minőségben összehozták.

Összességében csak ajánlani tudom a Resident Evil legújabb epizódját. Remekül sikerült technológiai és történetvezetési szempontból is, méltó darabja a sorozatnak. A történet elsőre cirka 9-11 óra alatt teljesíthető, azonban megannyi rejtett cuccot lehet megszerezni. Akik szeretik a kihívásokat, bizony kemény munka elé nézhetnek, ha mindent meg is akarnak találni és fel akarnak oldani. A történet felgöngyölítése után lehetőség lesz a Mercenaries mód kipróbálására. Ez egy árkád megközelítése az falu felfedezésének, ahol csak a pontok gyűjtögetése miatt hentelhetjük a hullámokban ránk törő ellenfeleket. Ez is ígér még jó néhány óra szórakozást, tehát végül a tartalomra sem lehet panasz. Azt javaslom csapjatok le rá bármilyen gépen, mert garantáltan minőségi alkotást kaptok a pénzetekért.

10 9

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Returnal – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A The Green Knight az előzetese alapján egy olyan fantasy, amit várunk
Következő cikk Újabb Stephen King sorozat és a Lisey története trailere elég ígéretes