Fejlesztő: Agens; Kiadó: Snowman; Platform: Apple Arcade, PC, Playstation 4/5, Xbox One/Series, Nintendo Switch
Volt néhány ínséges éve a gördeszkás játékok kedvelőinek, azonban a tavalyi kánaán után itt az újabb gyümölcs, a Skate City melyben odatehetjük magunkat.
Ha valaki állt már gördeszkán és többször is próbálkozott az tudja, hogy gördeszákázást mint élményt, nagyon nehéz átültetni a videójátékok világába. Aki egy kicsit több időt is eltöltött 4 keréken, az tudja, hogy a trükkök elsajátítása milyen komoly mozdulatsorokat és milyen sok gyakorlást igényelnek. A gördeszkás videójátékoknak mára két iskolája fejlődött ki. A könnyedebb, szórakoztató árkád hangulatú Tony Hawk nevével fémjelzett széria és kemény vonalasabb, technikás, a valóságot talán jobban reprezentáló Skate sorozat. Mindkét oldalon volt már jónéhány jelentkező, aki trónfosztással kísérletezett, de azt sosem gondoltam volna, hogy egy kis, független csapat fog összedobni valamit, ami ilyen szépen ötvözi a két megközelítést.
A norvég Agens-nek és a kanadai Snowmannek koprodukciójában azonban egy olyan deszkás cucc került az asztalra, vagyis az Apple Arcade kínálatába, amire a skater körökben egy ideje már csorgattuk a nyálunkat szerte a világon. Ez a várakozás pedig végre meghozta a gyümölcsét a játék a elérhetővé vált konzolokon és PC-n egyaránt. Én pedig az elmúlt két hétben rengeteget nyúztam, hogy egy átfogó képet adhassak az anyagról. Meg kell mondjam már az elején, hogy igazán elégedett voltam a Skate City-vel annak ellenére, hogy egy mobiljáték portja.
Na de nézzük is mit kapunk azért a 3-4 ezer forintért, amit a játékért kérnek. Fontos infó, hogy nincs klasszikus kampány mód és egy mókás sztorit sem toltak ránk a készítők. Adott három város, melyet körbedeszkázhatunk, rengeteg, a valóságban is létező helyszínnel. Sajnos csak három, mert az Apple Arcade verzióhoz képest Miami bizony elúszott a felhozatalból. Ezeken pályákon tudunk adott számú feladatot teljesíteni, melyek többnyire előre meghatározott kombók teljesítése, pontszámok elérése, esetleg versenyek más deszkásokkal, vagy a ránk utazó gumibotos rendőrökkel. Ezek mellett adott minden városban egy szabadabb menet is, ahol időkorlát nélkül tudunk különböző kihívásokat teljesíteni. Az összes feladatot pénzzel honorálja a játék, amit különböző kozmetikázásokra tudok költeni. Lecserélhetjük a ruházatunkat, a deszkánkat és annak alkatrészeit. A trükköket az analóg karok adott irányba történő mozgatásával tudjuk előcsalni, ezeket kombinálhatjuk a ravaszok (manual/grind) és felső gombok (forgás/slide) segítségével. A rendszer kellően intuitív és a tutorial is szépen bevezeti a játékost az irányítás fortélyaiba.
Technikailag a játék nem mutat sokkal többet, mint ami. Mobilos portról lévén szó, nem kell, hogy nagy elvárásaink legyenek grafika terén. Azonban a cell-shaded grafika és a motor többnyire jól teszi a dolgát és némi bizonytalansággal, de többnyire stabilan fut. Egy ügyes 2,5 dimenziós világban mozoghatunk, ahol balról jobbra haladunk. A csúszós trükköknél azonban lehetőségünk van a párhuzamos tereptárgyakon beadni a megfelelő grindot. A hangok egész jók, de semmi kiemelkedő, talán egy kicsit jobban is ráfeküdhettek volna erre a szegmensre. A zenék kicsit egyhangúak, többnyire instrumentális hiphop ütemeket hallhatunk és bár számomra ez remek aláfestés volt, azért néhány pörgősebb, egyéb műfajból származó muzsika pozitívan hathatott volna a hangulatra.
Összességében egy kellemes kis játék lett a Skate City, amit bátran ajánlok a gördeszka szerelmeseinek. Ha valaki azonban nem élvezi a nyers gördeszkázást, az itt sem fog felhőtlenül szórakozni. Akik pedig egy THPS szintű szórakoztató hullámvasútra vágynak, inkább várjanak meg egy erősebb akciót, mert hamar unalmassá válhat a trükkök darálásának végtelen sorozata.
Legutóbb ezt teszteltük: