Fejlesztő: Arc System Works; Kiadó: Arc System Works; Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5
Gondolom sokakban felmerült, kisgyerekkorunk óta várjuk, hogy igazi, kőkemény anime bunyót irányíthassunk, gyönyörűen megrajzolt 2 dimenziós karakterekkel, mindezt olyan kombókkal, hogy az ember arca leszakad. Hiába volt már számtalan jelentkező, aki azt állította ezt az álmot elhozza számunkra, ma új királyt kell avatnunk, mert ami az új Guilty Gearben történik az földöntúli.
Nem kell megijedni, nem a kánikula ment az agyamra, csak valóban kimerítően sokat nyüstöltem az elmúlt napokban a játékot és olyan extázisba kerültem a végtermék minőségétől, hogy a PS1-es Evil Zone óta nem is éreztem így magam egy pofonosztós videójátékot irányítva. Az egészről egyszerűen annyira ordít a profizmus, hogy az eszméletlen. Sajnos manapság egyre ritkábban látni, hogy valamit ennyire komoly odafigyeléssel összeraknak. De lessük is meg apránként, miért is kell új kakast köszönteni a szemétdombon.
Az 1998-ban útjára indított sorozat ezen része is egy lebilincselő történetet rejt magában, azonban, ha nem ismerjük az előzményeket, konkrétan az Xrd alcímű epizódot, halvány gőzünk sem lesz ki, mit és miért csinál. Szerencsénkre egy külön menüpontot áldoztak erre a készítők, ahol az előzményeket és szereplőket is megismerhetjük töviről, hegyire. Lelombozó azonban, hogy az előző részhez hasonlóan a sztori mód itt is „csak” egy anime végig nézését takarja és nem lesz közben valódi pofozkodás. Úgy gondolom az átvezetőket néha megtörhetné egy kis hirig, csak, hogy eszünkbe jusson, hogy miért is vagyunk éppen itt. Ezt leszámítva viszont egy nagyon magas minőségű mozgóképet leshetünk meg, ami igen terebélyes is, így nincs ok a csüggedésre.
Az első nekifutást az igen velős és részletekbe menő tutoriallal érdemes indítani, ami kezdő és visszatérő játékosoknak egyaránt megadja a kellő lendületet, de mindezt szépen és kellemesen oktatva adja át. És nagy szükségünk is lesz rá, mert bizony van temérdek mozdulatsor, aminek elsajátítása jól fog jönni a későbbiekben, ha szeretnénk győzedelmeskedni is a harcok során.
Az egyjátékos módok közül legtöbbeket valószínűleg az arcade mód érdekel, ami hamisítatlan szórakozást jelent. A megszokott módon több, egyre nehezedő ellenfélen kell átverekednünk magunkat, amíg egy végső párbajra sor nem kerül. Az alapjáraton elérhető 15 karakter kellően eltérő, minden formában, amit csak el tudunk képzelni, ezáltal még a küzdelmek dinamizmusa is hihetetlen mértékben lehet más és más. Emellett a másik egyjátékos csemege a mission mód, ahol szintén fokozatosan nehezedő feladatokat kell megoldanunk. Ezeken és az árkád módon is megéri többször átverekednünk magunkat az összes karakterrel, mert megannyi kreditet gyűjthetünk, amit különböző játékbeli kiegészítőkre költhetünk.
Természetesen online és lokális multira is van lehetőség. Itt megjegyezném, hogy ötletesen a készítők a lobbikat, pixelart szobák formájában valósították meg, ahol ugyanilyen stílusú avatárokat irányíthatunk a bunyó kezdetéig. Az egész rendszer jól balanszolt és szintünknek megfelelő kihívókkal kerülhetünk össze, így talán azoknak sem szegi kedvét az online móka, akik kevésbé ügyesek.
A tesztet egy középkategóriás gamer laptopon végeztem és ennek ellenére is nagyon fluid élményben volt részem, még az igen látványos, vagy kettőnél több szereplős csatákban is lenyűgözően szépen teljesített a játék. A látvány pedig egyszerűen fenomenális, varázslatos, amit az Unreal Engine 4-ből kicsikartak ezzel hibrid, 2 és 3 dimenziós cell-shaded világgal és az azt benépesítő karakterekkel. Nem sok különbséget fogtok észrevenni az anime és a gameplay megjelenésében. A hangok is szó szerint nagyot ütnek és hibátlanok. Mindezt pedig megkoronázták egy igazán vérforraló soundtrack-kel, ami csak tovább fokozza az emberfiában, az amúgy is magas hőmérsékleten izzó adrenalint.
Összességében a Guilty Gear -Strive- az utóbbi idők egyik legkomolyabb verekedős anyaga, ami minden pontjában felülmúlta a várakozásokat. Remekül néz ki, szuperül szól és bármilyen tudásszinttel bátran bele lehet vágni. A szavatosságra sem lehet panasz, mert mire mindent megszerzünk és feloldunk bőven 30 óra fölött fogunk már járni és ebbe az online eltöltött időt még nem is számoltuk. Mindenképpen ajánlott cím bárkinek, aki egy jót pofozkodna a virtuális térben.
Legutóbb ezt teszteltük: