
A Monument Valley készítői megmutatják, hogyan lehet egy játék egyszerre szórakoztató és ismeretterjesztő is.
Vannak videojátékok amelyek stílusteremtőnek szültnek, vagy pedig annyira jók, hogy az angol egyből instant classicnak “csúfolja őket. Ha azt mondom Doom, Tomb Raider, vagy Resident Evil, akkor még azok is tudják hogy miről van szó, akik nem játszanak. Talán nem túlzás ebbe a csoportba sorolni a Monument Valley játékokat is. Noha talán nem szóltak akkorát mint a fenti címek és még film sem készült belőlük, szinte biztos vagyok hogy rengetegen játszották mobilon a hangulatos és művészi szempontból is rendkívül egyedi puzzle stuffokat.




Az Alba: A Wildlife Adventure tulajdonképpen nem is újdonság, hiszen már tavaly decemberben megjelent. Mostanára, jó fél év után elhagyhatta a Steam és Apple “börtönét” és gyakorlatilag minden létező konzol platformra kijött. Aki szeretne tényleg önfeledt 3-4 órát, egy bájos történetet és nem bánja, ha mások azzal csúfolják, hogy gyerekjátékokkal játszik, az bátran fogjon bele, nem fogja megbánni. Az élményt ugyan néhol pár apróbb-cseprőbb hiba összekuszálja, illetve a vége felé már nagyon fog hiányozni a gyorsabb haladás ebben a viszonylag nagy nyílt világban, de összességében a stáblistát nézve elégedetten fogunk hátradőlni, hogy megérte (pláne, ha minden állatot sikerült lencsevégre kapni).
A legutóbb ezt teszteltük:


