
Az idei online rendezésű QuakeCon nagyot pukkant, miután a Bethesda ingyenes „remastered” frissítéssel jelezte, hogy nem feledkezett meg a Quake-ről.
1996-ban jelent meg a Quake, ami forradalmasította az egyetemes FPS műfaját. Az id Software alkotásán (főként pályáin) olyan szakmájukban ismert arcok szorgoskodtak, mint például a Wolfenstein és a Doom széria atyja, John Romero vagy a hátborzongató Alice játékok rendezője, American McGee. Bár nem terjedt el olyan szinten, mint például a konkurens és napjainkban is oly népszerű Unreal Engine (és annak sokadik verziója), videojátékos motorok szempontjából a John Carmack-féle Quake Engine volt tán a legfontosabb, mivel ez az egyik első olyan grafikus mag, mely valós időben és egyben technikailag teljes egészében háromdimenziós. A bevezető résznek rövid időn belül számos kiegészítője érkezett, illetve hét eltérő minőségű folytatás vagy spin-off is napvilágot látott.


Mégis kinek kell bemutatni tesztalanyunk játékmenetét? A franchise oly hosszú ideje része a gaming kultúrának, hogy aligha lehet róla bármi újdonságot mondani. Sokkal inkább az a kérdés, hogy mit hozhat számára a jövő? Vajon az ingyenes frissítéssel a Bethesda ismét egy kampány központú Quake-et igyekszik felvezetni, ahogyan azt anno a felspécizett Doom 3: BFG Editionnel tette? A pletykák mindenesetre már megindultak és tűkön ülve várjuk a sorozat következő felvonását.
Legutóbb ezt teszteltük:


