Quake – játékteszt


keyartFejlesztő: id Software, Nightdive Studios; Kiadó: Bethesda Softworks; Platform: PC, Nintendo Switch, PlayStation 4 & 5, Xbox One & Series X|S

Az idei online rendezésű QuakeCon nagyot pukkant, miután a Bethesda ingyenes „remastered” frissítéssel jelezte, hogy nem feledkezett meg a Quake-ről.

1996-ban jelent meg a Quake, ami forradalmasította az egyetemes FPS műfaját. Az id Software alkotásán (főként pályáin) olyan szakmájukban ismert arcok szorgoskodtak, mint például a Wolfenstein és a Doom széria atyja, John Romero vagy a hátborzongató Alice játékok rendezője, American McGee. Bár nem terjedt el olyan szinten, mint például a konkurens és napjainkban is oly népszerű Unreal Engine (és annak sokadik verziója), videojátékos motorok szempontjából a John Carmack-féle Quake Engine volt tán a legfontosabb, mivel ez az egyik első olyan grafikus mag, mely valós időben és egyben technikailag teljes egészében háromdimenziós. A bevezető résznek rövid időn belül számos kiegészítője érkezett, illetve hét eltérő minőségű folytatás vagy spin-off is napvilágot látott.

1A Quake remastered változata felett a Nightdive Studios bábáskodott és lényegében a komplett külcsín ráncfelvarráson esett át: immáron akár 4K-ban zúzhatjuk ellenségeinket ugyanabban a középkor inspirálta sötét fantasy világban, mint korábban, s mindezt megtehetjük crossplatform támogatással kooperatív módban, de az agypusztító non-stop egymáselleni harcokról sem kell lemondanunk. Nosztalgikus érzés a 25 évvel ezelőtt felcsendült hangeffektusokat és dallamokat újrahallgatni, amikért nem kisebb név, mint a Nine Inch Nails 50%-a révén Trent Reznor érdemel elismerést.

2Az alapjáték mellett a Hipnotic Interactive és a Rogue Entertainment küldetés pakkjairól sem feledkezett meg a washingtoni székhelyű cég. Kreativitás szempontjából ugyan érződik rajtuk, hogy az eredeti játék kiadása után – állítólag az egyetértés hiánya miatt – Romerót, az id társalapítóját és csapatának tagjat lapátra tették, azonban még így is vállalható hentelésben van részünk. A bónusz szinteknek ezzel még nincs vége, a 10 évvel később megjelent a Dimension of the Past mellett a MachineGames ízibe leszállította nekünk a Dimension of the Machine-t. Mindegyik extra megbízatásra jellemző, hogy új fegyverekkel új szörnyeket is apríthatunk. Amennyiben pedig telhetetlenségükből adódóan nem volna elég a tartalom, külön „Add-On” menüpontban megtalálhatjuk a Quake 64-et, ami valójában az originál megjelenés után 2 évvel később piacra dobott Nindendo 64-es változat. A különbség szembetűnő, ugyanis ez a Quake sokkal színesebb, mint bármely előző változat – igazság szerint a látványvilága sokkal inkább a Quake II-jéhez hasonlítható.

Mégis kinek kell bemutatni tesztalanyunk játékmenetét? A franchise oly hosszú ideje része a gaming kultúrának, hogy aligha lehet róla bármi újdonságot mondani. Sokkal inkább az a kérdés, hogy mit hozhat számára a jövő? Vajon az ingyenes frissítéssel a Bethesda ismét egy kampány központú Quake-et igyekszik felvezetni, ahogyan azt anno a felspécizett Doom 3: BFG Editionnel tette? A pletykák mindenesetre már megindultak és tűkön ülve várjuk a sorozat következő felvonását.

10 9

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Last Stop – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Még egy kis élőszereplős Rick és Morty Christopher Llyodékkal
Következő cikk Bruce Lee és a Shang-Chi és a tíz gyűrű legendája