Fejlesztő: Ignition Tokyo, crim Co., Ltd.; Kiadó: crim Co., Ltd.; Platform: PC, X360, PS3
Inkább történetben, mintsem játékmenetben erős az apokrif iratok által inspirált El Shaddai, ami hosszú utat tett meg, mire ellátogatott személyi számítógépekre.
Tíz éve már, hogy megjelent a Microsoft és a Sony gépeire az El Shaddai: Ascension of the Metatron, mely művészi stílusával a mai napig egyedülálló harmadik személynézetű akciójáték. Jómagamat anno PS3 tulajdonosaként elkerülte az Ignition Tokyo akció-platformere, így örömmel veselkedtem neki a nagyszabású vallási történet főhősének formabontó kalandjának. A sztori (nagyban merít az időszámításunk előtti 3 és 1 között keletkezett Énok első könyvéből) főszereplője a mindenható Isten hírnőke, Enoch, aki Lucifel, a világ megmentéséért felelős őrangyal segítségére siet, mivel az emberiség sorsát hét bukott angyal fenyegeti.
Eleinte, a végigjátszás során kissé kusza összképet fest az El Shaddai cselekménye, számos esetben értetlenül álltam a zavaros(nak tűnő) fordulatok előtt, amit a 11 fejezetet felölelő csodás utazás során nagyjából a közepe tájékán sikerült megértenem. Látványvilága ugyanis szerves része a históriának, és szükség volt némi időre, míg gondolatvilágával azonosulni tudtam. Éppen ezért biztos vagyok benne, hogy nehezebb fokozaton valamikor a jövőben újra nekiveselkedek a csendes proféta élményekkel teli barangolásának. A helyszínek kivétel nélkül lenyűgöző összképet festenek: nem meglepő, tudniillik az elvétve visszafogott, olykor pedig kifejezetten pazar külcsín megalkotásában animék és a Studio Ghibli arculatait véltem felfedezni.
A Devil May Cryra hajazó, ám annál sokkal egyszerűbb harcrendszert viszont az alkotók nem bonyolították túl, az irányzék mellett gyakorlatilag négy különböző gombot használhatunk gamepadunkon. A támadással a puszta kezeink mellett három különböző fegyvertípust vethetünk be, úgymint pajzsokat (Veil), klingon bat’leth-re emlékeztető kardot (Arch) és nyílzápor szerű tüskéket (Gale). Mindegyiknek meg vannak az előnyei és hátrányai az offenzivában és védekezésben egyaránt. Visszakanyarodva egy kicsit a vezérlésre, sajnos a PC-s verzió jelenleg kizárólag kontrollerrel játszható, de jó hír, hogy a november elején érkező frissítéssel néhány bugfix javítása mellett immáron a billentyűzetet és egeret használók is játszhatnak az El Shaddaival.
A pályák gyakorlatilag egy rövid motoros üldözéses szcénát leszámítva végig ugyanazt nyújtják. 3D-s ügyességi játék az El Shaddai, de időközönként átvált oldalnézetes módba, s ez már csak azért is remek vonása, mert a rohangálásra fókuszált játékmenet így többrétegű elmesélésben bontakozik ki. Emlékezetes zenéje és hanghatásai pedig hozzák a távolkeleti videojátékok kiváló minőségű szintjét.
Amennyiben mostanáig kimaradt életetekből a crim Co. átirata, érdemes pótolni – akár a korábbi platformok valamelyikén. Mindenesetre immáron akár szemkápráztató 4K-ban is gyönyörködhetünk ebben a szokványos, de máig formabontó játékban.
Legutóbb ezt teszteltük: