Ori and the Will of the Wisps – játékteszt


d4953b0fe3eafa0a59f41fa6a2c0af32

Fejlesztő: Moon Studios; Kiadó: Xbox Game Studios; Platform: Nintendo Switch, PC, Xbox One, Xbox Series X|S

Az Ori and the Will of the Wisps Nintendo Switchen is ugyanúgy szárnyal, mint a nagy testvér konzolon.

Az Xboxnak ugyanúgy megvannak a húzó címei, mint bármilyen más platformnak. Azonban az évek során a belsős fejlesztők egy része elpártolt, másik fele ellehetetlenült a redmondi óriásnál, így az exkluzívok száma is erősen csökkent. Amik maradtak, azoknak egy része is megfáradt (Halo, Gears of War) a mögöttük álló fejlesztők változásai nyilván nem tettek jót egyik sorozatnak sem. Így eshetett meg, hogy az utóbbi években a Microsoft egyik legfőbb franchise-a egy külsős fejlesztő platformjátéka lett. Na persze a fenti levezetés mit sem érne egy átlagos játéknál, de amiről szó lesz, az nagyon is jó.

screenshot03

Az Ori and the Blind Forest 2015-ben jelent meg és hatalmas siker lett. A folytatásra öt esztendőt kellett várni, ám 2020-ban több is történt, mint az Ori and the Will of the Wisps debütlása. A Microsoft új üzletpolitikája révén most már érdekében áll játékait más platformokon is megjelentetni, persze ez továbbra sem a PlayStationt jelenti. Így eshetett meg, hogy mindössze fél évvel az Xbox és PC megjelenést követően Nintendo Switchre is kijöhetett a második Ori játék (az elsőnek ugyanez négy esztendejébe tellett). Cikkünk apropója, hogy a napokban mindkét rész egy spéci gyűjteményes kiadás formájában újra forgalomba került, így most egy kicsit nosztalgiázunk a frissebbik epizód kapcsán.

screenshot04

A játék természetesen még mindig Xboxon és PC mutatja meg teljes pompáját, de cserébe a Switch változat bárhová magunkkal vihető, plusz abszolút nincs is oka szégyenkezésre. A kis masina nagyon szépen futtatja a játékot, az animáció folyamatos, a grafika pedig a kis kijelzőn tökéletesen kristálytiszta. Kell is hogy ilyen legyen a maximális élvezethez, hiszen az Ori egyik szexepilje a látvány. Mintha ha egy megelevenedett festményt látnánk, hihetetlenül jól megkomponált színekkel. De nem csak szép, hanem élettel teli is. Folyamatosan mozog a környezet, a fák és bokrok susognak a szélben, és minden szereplőnek annyira ruganyos a mozgása, hogy egyszerűen imádnivaló nézni az összhatást.

screenshot05

A történet pontosan ott folytatódik, ahol előzőleg abbamaradt (a teljes megértéshez nem árt ismerni az előzményeket, de úgy van megkomponálva a kaland, hogy ennek hiányában, vagyis az új játékosok számára is tökéletesen élvezhető). Ori, a kis fehér szellem barátaival üti el az időt. Közülük is Ku, a frissen született kis bagoly áll a középpontban. A csöppség felfedezi a világot amibe érkezett és természetes igénye lenne a repülés is, ám sérült szárnya akadályozza ebben. Ori szerencsére a segítségére siet és egy korábbról ismerős tollal kipótolja a hiányos testrészt, így már semmi akadály nincs egy közös repülésnek. A mókának azonban egy csúnya vihar vet véget, amely nemcsak szétválasztja a két barátot, de idegen helyre is sodorja őket. Ori előtt adott a feladat: megtalálni Kut és közben azért a haldokló új otthonunkat is meg kellene menteni.

screenshot01

A második rész egyik nagy újítása az automata save rendszer, nem kell tehát ezzel pepecselni. A 15 órás kaland során azonban ez a legkevesebb amire szükségünk lesz, ugyanis akik ismerik az előzményt, azok bizonyára tudják mire számíthatank. Bizony, az aranyos rajzfilmszerű grafika nem egy bájos gyerekjátékot rejt, hanem egy kőkemény akció-platformert. Nem haszontalan tehát, az öngyógyítás lehetősége, továbbá jól fognak jönni az új képességek (szabadon válogathatunk a kedvenceinket, hogy melyik hármat osztjuk ki a gombokra), valamint a változatosabb harci lehetőségek (például Ori már karddal csapkodni is tud, de ez csak a jéghegy csúcsa). A területek ahol járunk nemcsak külsőleg vonzóak és változatosak (sivatag, mocsár, téli táj is akad), hanem egyedi, helyileg csak az adott részen aktuális feladatokat is tartogatnak. Ha pedig felfedezésre vágyunk, akkor rengeteg lehetőségünk lesz, pláne ha mindent össze akarunk gyűjteni – a mellékküldetések sok érdekes kalandot ígérnek.

Nehéz mit írni összegzés gyanánt, hiszen annyi vonzó pont van és felesleges volna mindet újra felsorolni. Érdemtelenül nem szóltunk még viszont a csodálatos dallamokról, fülbemászó a muzsikáról, továbbá az a tény is rejtve maradt, hogy noha nincs sok szöveg a játékban, de be tudjuk állítani, hogy magyarul szóljon hozzánk. Nincs mese, tehát ha valakinek még eddig kimaradt volna, most az első résszel egyetemben, gyűjteményes formában szerezheti be az Ori and the Will of the Wispset Switchre.

10 9

Legutóbb ezt teszteltük:

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A Nyerd meg az életed ébresztőórával is elkésel a melóból, de menő
Következő cikk Gyilkos Halloween - kritika