Circuit Superstars – játékteszt


Circuit Superstars Splash

Fejlesztő: Original Fire Games; Kiadó: Square Enix Collective; Platform: PC, Xbox One, Xbox Series X|S

Az Circuit Superstars a felülnézetes arcade versenyek szerelmeseinek szívét fogja elrabolni egy kis időre.

Legtöbben talán nem is értesültek róla, hogy pár napja megjelent a Circuit Superstars, gyakorlatilag fű alatt. Mindössze egy launch trailer tudatta a világgal hogy már elérhető, méltatlanul kevés hírverést kapott a játék annak ellenére, hogy a Square Enix Collective vagyis a neves kiadó indie fejlesztőket felkaroló programjának részese. Eredetileg a 2019-es, utolsó E3 alkalmából lett bejelentve, majd jó sokáig nem lehetett hallani róla. Idén év elején aztán elindult a PC-s early access, de a konzolos játékosoknak egészen mostanáig kellett várni, hogy nyüstölhessék. Első körben ráadásul csak az Xbox tulajok kiváltsága a számítógépek mellett a móka, a PS4 és Switch változatok majd valamikor a közeljövőben követik majd.

A szemfülesebbek viszont régebbről is emlékezhetnek a projektre, amikor még Apex Racing League címen futott. A fejlesztés bizony már jó öt éve indult (a Kickstartert is megjárta, sikertelenül), ennyit arról, hogy egy kis indie játékot biztos össze lehet hozni fél, vagy egy év alatt. Aki kicsit beleássa magát az előzményekbe, az láthatja, hogy rengeteg változáson esett át a projekt, volt cell shading változat, illetve akadtak másféle kameranézeti megoldások, mire kikristályosodott a végleges változat. Ami viszont kezdettől fogva a fejlesztők szeme előtt lebegett, az az volt hogy egy igazán fun felülnézetes arcade racert hozzanak össze, ami végül sikerült is.

A Circuit Superstars elsőre igazából a külsejével veszi le az embert a lábáról. Hihetetlenül aranyos grafikával rendelkezik, megvan a játékautó feeling –  mindez tetszetős, kissé cartoonos környezettel megspékelve. A járműpark habár nem licenszelt, abszolút felismerhetőek a kategóriák, úgy mint: városi kisautók, kamionok, jelen kor és 60-as, 80-as évek F1-e, muscle carok, GT autók, rallycross és endurance. Természetesen eléggé eltérő ezek irányítása, másra kell figyelni egy gyors formaautónál, mint egy hátsókerék  meghajtású erőgépnél.

A versenyt magát szerencsére nem komplikálták túl, mint az arcade versenyek többségében – itt nincsenek nitrok, útra dobálható akadályok és egyéb furfangok, csupán a színttiszta versenyzés. Cserébe viszont elég korrekt a szimuláció és egyben a kihívás is. Olyannyira, hogy elsőre kissé nagyképűen egy nehezebb fokozaton kezdtem, de mivel nagyon hamar az utolsó helyen találtam magam, inkább visszamentem a legkönnyebb szintre gyakorolni.

Ha pedig már az irányítással megbarátkozunk, jöhet az újabb szinesítés: vannak versenyek ugyanis, ahol be van kapcsolva a gumikopás és fogy a benzin is. Ezeken a futamokon bizony figyelnünk kell és megfelelő időben kiállni a boxba/pitbe (ki hogy hívja). A kanyarlevágás, illetve a túlzott korlátra támaszkodás büntetve van, ilyenkor egy rövid időre (a csalás mértékétől függően) lelassítanak minket. Külön tetszett, hogy ezekben az esetekben szellemautóvá válunk, vagyis nem lehet trollkodni az ellenfeleinkkel szemben (ezt a megoldás alkalmazzák a készítők az időmérőkön is, ahol van a verseny előtt).

Összesen egy tucat helyszín elérhető, némelyik pálya több változatban is. A standard bajnokságok mellett természetesen van gyakorlási lehetőség, local és online multi, illetve hetente változó challenge-eken is bizonyíthatunk. Ami viszont még mindenképp megemlítendő, hogy akad egy Top Gear DLC is, ahol egy spéci, máshogyan nem elérhető tesztpályán versenyezhetünk olyan F1-ből, Indycarból, vagy Formula E-ből ismert sztárok eredeményei ellen, mint Lando Norris, Romain Grosjean, Conor Daly vagy Sam Bird.

A Circuit Superstars igazán jó móka, a zsáner rajongói megtalálják majd a számításukat, amit egy kedvező ár is csak tovább segít. Nincsen rózsa azonban tövis nélkül, pár apróság ennél a játéknál is beárnyékolja az összképet. Az egyik, hogy a bajnokságokban nem lehet állást menteni, vagyis egyhuzamban kell lefutnunk azokat. Mivel 4-4 versenyről van szó, ez még nem is olyan nagy tragédia, kivétel amikor az endurance futamokon már 12 kört kell teljesíteni, nekünk meg csak épp egy fél óra szabadidőnk volt. Ettől kicsit komolyabb gond, hogy ha végigtoltuk a bajnokságokat és kiismertük a pályákat, akkor megtörik a varázs – ha nem ragadunk bele a multiba, vagy nézünk el a nehezebb szintek irányába, akkor könnyen a süllyesztőbe kerülhet a játék.10 8

Legutóbb ezt teszteltük:

Black Widow: Recharged – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A francia kiadás - kritika
Következő cikk Titán - kritika