Fejlesztő: Antab Studio; Kiadó: Merge Games; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S, Switch
Interaktív képregény suta harcrendszerrel. A Foreclosed amennyire ígéretesen indul, a befejezése után legalább annyira hamar feledésbe merül.
A Foreclosed egy cyberpunk világban játszódó, narratíva által vezérelt akció-kalandjáték. Sztorija szerint Evan Kapnost szinte teljesen ellehetetlenítették: személyazonosságát felfüggesztették és az állásából elbocsájtották. Az agyi implantátumaitól – mellyel a város egyik központi rendszeréhez volt hozzáférése – pedig jószerével megfosztották. Ezt követően menekülésre kényszerül, mivel kiderül, hogy az identitását ismeretlen személyek törölni akarják. Ám egy titokzatos nő segítsége révén úgy dönt, inkább megpróbálja kideríteni, hogy ki a felelős a történtekért és mik az okai.
Az Antab Studio alkotása alapvetően a TPS műfajába tartozik, azonban a harmadik személynézetet néha felváltja a képregényes stílusra emlékeztető képelosztás. Bizonyos jelenetek váltakozása közben olyan, mintha egy képregényt böngésznénk, így bizonyos esetekben a karakterünket eltérő aspektusból kontrollálhatjuk és kísérhetjük figyelemmel. Eme jelenetek kimerülnek annyiban, hogy narráció kíséretében lopakodunk és ajtókat, illetve felvonókat hackkelhetünk az irányzék nyomkodásának közreműködésével (akár a rosszarcúak agyát is kisüthetjük), az akciószcénák viszont hátulnézetes módban bontakozódnak ki.
Eme megállapítás nem feltétlenül helytálló, ugyanis a lövöldözéses részek izzadságszagúak és szinte valamennyi szempontot nézve kidolgozatlanok. Három különböző nemezis típus ellen foghatunk fegyvert, vagyis kizárólagosan egy pisztolyt, melyet elegendő rivális kiiktatása után felspécizhetünk különböző futurisztikus képességekkel, csakúgy, mint a főszereplőnk jellemvonásait. Nagyban megkönnyítik problémáinkat a csetepaték során, a játék végére bőven összeharácsoljuk a megfelelő mennyiségű XP-t. Mindazonáltal az ellenségeink kétdimenziósak, olykor szimplán leblokkolnak, mint cövek és nem kis túlzás azt állítani, hogy várják a messiást; olyannyira, hogy igazából mozdulni sem hajlandóak. Ha pedig elbújunk, még véletlenül sem próbálnak meg bennünket megközelíteni, csak álldogálnak és durrogtatnak.
Maximum 5 óra alatt felgöngyölíthetjük a szálakat a két eltérő befejezést tartalmazó Foreclosedben, aminek legnagyobb erőssége már első blikkre is a grafikája – hasonlít az előző tesztalanyunkéra. Korán sem tökéletes lineáris alkotása az olasz fejlesztőcsapatnak, a fényjátéka is sok sebből vérzik. S mégis, egyedi hangulatának köszönhetően ezt az egészen szórakoztató játékot csiszolatlanságából eredendően csalódásként értékelhetjük.
Legutóbb ezt teszteltük: