Elden Ring – bétateszt


Elden Ring Network Test key artFejlesztő: From Software; Kiadó: Bandai Namco Games; Platform: PC, PlayStation 4 és 5, Xbox One és Series S/X,

Elvittük egy tesztkörre az Elden Ringet.

Amikor megtudtam, hogy George R. R. Martin közreműködésével készít játékot a From Software, egy kicsit elszomorodtam, mert úgy érzetem megint ki fogok maradni egy érdekes történet személyes megéléséből, ahogy azt az eddigi Dark Souls és egyéb hasonló játékoknál is tettem. Most azonban talán kevésbé lesz kegyetlen az átlag játékossal a japán fejlesztőcsapat és kapunk némi dark fantasy alamizsnát az arcunkba, ezúttal egy hatalmas nyílt világban.

Elden Ring NT 01A múlt hétvégén elérhető zárt teszt során kisebb, néhány órás etapokban lehetett nekiveselkedni az Elden Ringnek, ami persze elég volt egyes játékosoknak az elérhető területen lévő összes ellenfél lekaszabolására. Nem viccelek, valóban voltak olyan hardcore arcok, akiknek ez ennyiből is ment. Én természetesen szerényebben, de annál kíváncsibban vetettem bele magam a kalandba és kellemes élménnyel álltam fel, de rajongója valószínűleg továbbra sem leszek a stílusnak, bár ebbe a teljes játéknak is lesz némi beleszólása.

Elden Ring NT 02Először is a grafikát érinteném, ami úgy láttam több fórumon is lehúzásra került, amit nem teljesen értek, mert az én Xbox One X-emen, nagyon is jól nézett ki cucc és mindezt úgy tette, hogy a képfrissítés folyamatos maradt, bármennyi ellenfél is rontott rám egyszerre. Úgy gondolom manapság már ez sem éppen egy egyszerű elvárás, így csak dicsérni tudom ezen a fronton a játékot. Emellett azt kell, hogy mondjam szépen kidolgozásra került a művészeti stílus is. Remek és valóban monumentális, amit eddig mutattak számunkra. Természetesen audió terén is nagyon csecse a leadott minőség, reméljük ezen aspektusok csak tovább bővülnek és finomodnak a megjelenésig.

Elden Ring NT 03Játékmenetben a Bloodborne és Sekiro gyorsabb stílusa helyett a klasszikus Dark Souls picit talán lomhább összecsapásaira kell számítani, ez kinek jó, kinek rossz hír, azonban tűpontos mint mindig. Úgy gondolom, hogy a settinghez és a történethez talán ez is illik jobban, ad egy valós súlyt, afféle terhet a karakterünknek. Vannak új mozdulatok, mint például a védekezésből indítható visszatámadás, ami pusztító erővel söpör el mindent, ami az útjába kerül, valamint az ugrásból indítható csapás, ami szinte minden pajzson és védekezésen át tud törni.

Elden Ring NT 04Emellett átalakításra került a fegyverek fejlesztésének rendszere, melynek hála a speciális perkeket már más fegyverekre is ingyen rátehetjük, ezzel jelentős mennyiségű bosszúságtól megkímélve önmagunkat és kellemes időtöltéssé téve a kísérletezést, melynek során kitaláljuk a karakterünknek és vérmérsékletünknek legmegfelelőbb fegyverek kiosztását. Emellett fontos újdonság a nyílt világú rendszer, melyből ugye túl sokat nem láthattunk, tekintve, hogy a tesztelhető rész le volt választva a teljes térképről, de így bámulatos mennyiségű tartalom volt azon a zsebkendőnyi területen, amit szabadon bejárhattunk. És nagyon pozitív, hogy a stamina nem fogy miközben felfedezünk, így bármennyit sprintelhetünk, ugorhatunk és bukfencezhetünk, hogy a megülhető lovunkról ne is beszéljünk. Külön öröm, hogy az ellenfelek azért nem vesznek olyan könnyen észre, mint más hasonló játékokban és a nagyobb nyílt tereknek köszönhetően simám le is rázhatjuk őket, ha mégis.

Elden Ring NT 05Persze, aki a klasszikusabb élményre vágyik, annak ott lesz a rengeteg kazamata, ahol a szokásos lineáris előrehaladás lesz az uralkodó, alternatív útvonalakkal és a terepből adódó sokszínű kihívással. Gondolom nem árulok el nagy titkot azzal, hogy a multi is tökéletesen működött, bár engem reggelire megevett minden megszálló játékos.

A lényeg, a lényeg, hogy az Elden Ring egy ilyen rövidke betekintés után is nagyon ígéretesnek tűnik, annak ellenére, hogy én magam nagyon nem csípem a stílust. Igazán minőséginek és tartalmasnak tűnik az egész és már most borítékolható, hogy a From Software és Bandai Namco sem fogja fél vállról venni a játék elkészítését. Igyekszünk majd a teljes anyagról is beszámolni részetekre, de addig is merüljetek el valamelyik korábbi soulslike játékban, hátha a 2022. február 25-ös megjelenésig még egy párszor végig tudjátok tolni.

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Call of Duty: Vanguard – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Aki szerette a Dűnét, az is nevet az őszinte előzetesén
Következő cikk Szellemirtók - Az örökség - kritika