
A Mielőtt egy csoda és mindenkinek ezt a könyvet kívánom a fa alá, aki szereti a fotózást és a színjátszást. Most, hogy ezt tisztáztuk, kicsit elkalandoznék.
Első fényképezőgépemet 9 évesen kaptam nagyapámtól, aki nagy utazó és nagy fotós volt. Egy Szmenát, amin megtanulhattam az alapokat. Nem lettem profi fotós, nincsenek is profi cuccaim, de azóta is imádok fotózni és értékelem mindazok munkáját, akik képesek megszólítani a fotóikkal. Az aláírásgyűjtés sokkal régebbi dolog nálam, mint a filmek kritizálása, ezért jól tudom azt, amit mások legfeljebb csak sejtenek: a színész is ember. Ha megfelelő a pillanat, sokkal egyszerűbb odamenni hozzájuk és beszélgetni velük, mint a bulvárból tájékozódni. A rengeteg interjú és közönségtalálkozó ellenére a mai napig zavarba jövök, amikor megköszönik, hogy autogramot kérek tőlük és azt mondják, megtisztelem őket. Én. Őket.

Ehhez a könyvhöz vastagon kellett Nóra kedvessége és közvetlensége, érzékenysége és jó szeme a témához, a pillanathoz. Ha előtte vagy utána kattintasz, az már nem ugyanaz a kép, nem ugyanaz a gondolat, üzenet. Nem tudom, kollégaként mennyivel volt könnyebb vagy nehezebb mindezt létrehozni, a megnyugtató jelenlét vagy éppen a láthatatlanság okán lettek ilyenek. Az egész egyszerre intim és egyben közönségért kiált, hiszen egy átmeneti állapotot örökít meg, amikor a színész éppen átalakul. Már nem X. Y., hanem az adott karakter, de még nem nekünk játszik és ki tudja, mi jár a fejében.
Az albumban szereplő képek közül 40 fotóból november 25-én kiállítás nyílt a Godot Kortárs Művészeti Intézetben (1037 Budapest, Fényes Adolf utca 21.). Mindegyik nyomatból egyetlen készült, melyeket a kiállítás kéthetes időtartama alatt, december 5-ig lehet megtekinteni és meg is lehet vásárolni. A Mielőtt november végétől kapható a kiállítás helyszínén, színházakban és a kijelölt könyvesboltokban, online pedig a www.mielottfotoalbum.com oldalon vásárolható meg. A könyv a KMH Group gondozásában jelenik meg, tervezte és szerkesztette Lengyel Zita, a felelős kiadó Pusztai Ferenc.

