Fejlesztő: Uprising Studios; Kiadó: HandyGames; Platform: PC
Szolid ügyességi játék a Scarf, ami formabontónak tűnő megoldásokkal igyekszik a játékos kedvére lenni. Olykor sikerül neki, néha viszont arcpirítóan butuska, de annyi biztos, hogy összességében szórakoztató.
A Scarf című videójátékot egy apró spanyol fejlesztőcsapat, az Uprising Studios szállította le nekünk, s személy szerint a kezdetben kiadott kedvcsinálói alapján nekem rögvest az Omno jutott róla eszembe. A két játék elkészítése hasonló időintervallumot vett igénybe, és szerencsére a végeredményt tekintve nem ért csalódás: mindkét 3D-s platformerben csodálatos tájakon barangolhatunk és egyszerű feladványokat oldhatunk meg – így a műfaj felé kacsintgató, zöldfülű érdeklődők biztosan megtalálják számításukat. De természetesen a hozzám hasonló régi motorosok is meglelik benne a szimpátiát.
A sztori a hőssé válás köré épül, ebben segítségünkre lesz egy barátságos, sárkány küllemű, alakváltó kendő, akinek közreműködésével különböző képességekre tehetünk szert, hogy aztán a segítségével együtt hasznosítsuk azokat. Eme kvalitásoknak lényegében már a történet első felében birtokosai leszünk: ezek közül a dupla ugrás és a vitorlázó repülés, illetve leggyakrabban a gyorsabb futás bizonyul praktikusnak.
A helyszínek aprólékosan kidogozottak, de átgondolatlanságról tesz tanúbizonyságot, hogy sokszor túlméretezettnek tűnnek és rengeteg bennük a fölösleges terület, ahol az égvilágon semmi dolgunk nincs. Ezért gyakorta kell kilométereket rohangálnunk, ami nagyon sok időt elvesz az életünkből és alkalomadtán a játékélmény is monotonná avanzsálódik. Arról nem is beszélve, hogy a kezünkbe vehető tárgyakat javallott óvatosan, gondos körültekintéssel cipelni. Sokszor esett meg, hogy a cucc egyszer csak eltűnt karakterünk kacsójából vagy kék szereplőnkkel együtt bepottyant a textúrák alá. Ilyenkor nem lehet mást tenni, minthogy vissza töltsük a legutóbbi játékállásunkat. Mint említettem, a játék egészen könnyű és minden fontosabb fordulópont után automatikusan ment, ezért a probléma inkább körülményesnek mondható. A legfurcsább „bug” mégis a felbontás kiválasztásából fakad, ugyanis betöltés után egészen addig fps eséseket tapasztaltam, míg az egyikről a másikra át nem váltottam.
A varázslatos hangulat kárpótol a bosszantó hibák miatt, a nyugtató hatású muzsikát és a látványos grafikát pedig legkevésbé sem érheti panasz. Opcionálisan beállíthatunk magyar nyelvet is a Scarf erre a célra kivitelezett menüjében. A fordításban felbukkan néhány elütés, de örömteli, hogy az alkotók kis hazánk játékosainak is kedveskedtek.
Legutóbb ezt teszteltük: