Hidden Deep – játékteszt


hiddendeep keyartFejlesztő: Cogwheel Software; Kiadó: Daedalic Entertainment; Platform: PC

Volt miből ihletet merítenie a Korai hozzáférésben lévő Hidden Deepnek: ha a fejlesztő lelkesedése kitart a végleges változat megjelenéséig, akkor figyelemre méltó indie akciójátékkal gazdagodunk.

Filmes berkekből A bolygó neve: Halál és A dolog inspirálta a csupán egyetlen programozó által összetákolt, momentán Early Access-ben leledző Hidden Deep című kétdimenziós sci-fi horrorjátékot. Története bő másfél kilométerrel az óceánfenék alatt játszódik egy bányász- és kutatólétesítményben. A tudósok ismeretlen természetű anomáliákra bukkannak, és ennek apropóján titkos expedíciót szerveznek annak kivizsgálására – a kapcsolat azonban 681 nappal később váratlanul megszakad. A második csapat vezetőjeként az a feladatunk, hogy kiderítsük, mi történhetett és hogy segítsünk az esetleges túlélőknek.

hiddendeep 1Ha már némi párhuzamot vontam a mozgóképes világgal és jelen tesztalanyunkkal, érdemes megemlíteni, hogy videójátékos aspektusból Łukasz Kałuski leginkább az első Half-Life, valamint az Another World című játékokból ollózott ötleteket. Ha minden flottul alakul, előreláthatólag ez lesz a második reneszánsza a lengyel fejlesztőnek, aki számtalan ismertebbnek mondható Amiga klasszikus és 20 év szünet után vágta bele ismét a fejszéjét egy izgalmas projektbe. A játék célkorosztálya alapvetően a hozzám hasonló „vén” gamerek mondhatók, a Hidden Deep valamennyi szegletén érezhető a retró játékélmény és a műfaj iránti tisztelet.

hiddendeep 2Ez az odaadás egyben a Hidden Deep negatívumaként is aposztrofálható, ugyanis grafikai perspektívából nem láthatunk lenyűgöző megoldásokat, a helyenként körülményes irányítással együtt pedig az összhatás a weben fellelhető játékokra emlékeztet. Persze eme szempontokat figyelembe véve – legalábbis jelenlegi stádiumában – senki ne várjon csodát egy veterán alkotótól, az izgalmas játékmenet bőven ellensúlyozza a hiányosságokat.

hiddendeep 3A bezártság érzése telitalálat és a remek hangulathoz hozzájárulnak a különböző kütyük, mint például a felfedezésre szánt drón, a vájatok megtalálásául szolgáló detektor vagy a közlekedésünket szolgáló szigony. A jelnleg 10 szint felépítése letisztult, a tárgyaknak köszönhetően változatos kombinációval juthatunk egyikről a másikra – és ha minden igaz, a teljes verzióban véletlenszerűen generált pályákon is lófrálhatunk. Ezt megtehetjük osztott képernyős módban társunkkal, ám az ütemterv alapján online multiplayer mód is várható. A küldetések a körülményektől függetlenül voltaképpen változatosnak mondhatók. A csapatok kontrollálása talán kissé visszaveszi a tempót, ugyanis mindegyik mellékszereplőt nekünk kell irányítanunk, így a történések sokszor válnak önismétlővé. Sokkal ideálisabb volna, ha a parancs kiadása után embereink aszerint cselekednének.

hiddendeep 4Természetesen, ha már egy óriási barlangban szaglászunk, nem hiányozhatnak a csúnya szörnyek és a fegyverzetünk sem. Bár hangyányit valószínűtlennek tartom, hogy egy jövőben játszódó sztoriban 21. századi gépkarabélyt vagy pisztolyt vetnének be idegen életformák kiiktatására. Mindenesetre számos ellenséges lény igyekszik az életünkre törni: bizonyosan összeakasztjuk a bajszunkat pókokkal, óriás férgekkel és denevér szerű repkedő rémekkel is.

A Hidden Deep-ben rengeteg potenciál található. Remélhetőleg a Cogwheel Software alapítója is átérzi ezt és kihozza magából a legkreatívabb énét.

65

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Blackwind – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Erőltetett menet - kritika
Következő cikk Guillermo del Toro Pinokkiója kapott egy kis beharangozót