Kingdom of the Dead – játékteszt


kingdom of deadFejlesztő: Dirigo Games; Kiadó: HOOK; Platform: PC

Hálás téma zombikra lövöldözni, a Kingdom of the Dead pedig egyedi látványvilágával igyekszik felhívni magára a figyelmet. Cikkünkből kiderül, hogy miért érdemes olykor félrenézni.

Ügynökké avanzsálódott egykori professzorral vadászhatunk élőhalottakra a Kingdom of the Dead című első személynézetű szóló lövöldözős játékban. Egy titkos hadsereg tábornokának bőrébe bújva a Kapuőr nevű titkos kormányzati szervezet vezetőjeként az a feladatunk, hogy megállítsuk a Halált és vérszomjas armadáját. A veszélyekkel teli küldetéseink alkalmával ebben segítségünkre lesz egy különleges kard (aki olykor utasításokat ad számunkra) és számos jellegzetes, 19. századi lőfegyver.

kingdomofthedead 01Kézzel rajzolt, képregényszerű grafika tárul elénk a Dirigo Games bemutatkozó játéka kapcsán, a fekete-fehér alapokra helyezett külcsín a film noirok rendhagyó hangulatát idézi. A Kingdom of the Dead legerősebb pontja kétségkívül a magával ragadó atmoszférája és a B-filmekre emlékeztető szintetizátoros muzsikája, miközben a játékmenet jóval egyszerűbbnek mondható: akkor találjuk meg benne számításunkat, ha nem közömbösek számunkra a ’90-es évek emlékezetes FPS-ei. Az egyszemélyes fejlesztő alkotásán, főként a pályák felépítettségén jól kivehető, hogy nagy hatással voltak rá olyan klasszikus címek, mint például a Heretic, a Blood vagy az eredeti Rise of the Triad.

kingdomofthedead 02A játék során összesen kilenc különböző helyszínen barangolhatunk, amik sajnos kifejezetten lineárisak. Nem igazán lehet bennük elveszni, ugyanis nincsenek titkos ajtók vagy kapunyitáshoz szükséges kulcsok – éppen ezért a térkép hiánya elhanyagolható. Néha fellelhetünk rövidítésre szánt utakat, de a pályákat maximum 15-30 perc alatt teljesíthetjük. Mindegyik szint végén rémisztő főellenség kerül az utunkba, ami lehet óriási féreg vagy akár gigantikusra nőtt vámpírdenevér. A nemeziseink mozgása hamar kiismerhető, és egy háborús övezetben összevissza rohangáló lovast leszámítva valamennyijüket pillanatok alatt két vállra fektethetjük. Vele is csak azért gyűlt meg a bajom, mert gyakorta illegális pajzsot emelt maga köré, mégpedig úgy, hogy bepottyant a textúrák alá, amit a többi karakternél szerencsére nem tapasztaltam; velem viszont gyakran megesett ugyanez, de szerencsére ki tudtam kecmeregni a szorításból. Kidolgozatlan mesterséges intelligencia irányítja a rosszarcúakat, élőholtak és varázslók színesítik a hordákat, és hiába az összesen nyolc különböző fegyvertípus, a legtöbbjüket szimpla fejlövéssel játszi könnyedséggel kiiktathatjuk.

kingdomofthedead 03Az USA keleti partján játszódó történetben foglyok kiszabadításán is szorgoskodhatunk, azonban ez csak az epizodikus felépítésű játék végelszámolásánál mondható úgy-ahogy érdekesnek, különben pedig az ég világon nincs semmi értelme. Akár – természetesen véletlenül – lepuffanthatjuk ezeket a derék embereket, legfeljebb csúnyán mutat a statisztikai oldalon, hogy végezetünk az ártatlan civilekkel. Kiszabadításuk esetében szimplán elrohannak, majd egyszercsak ki tudja, hová, eltűnnek.

Egy hónap csúszással érkezett meg a Kingdom of the Dead, de mégis azt kell, hogy mondjam: készítője a megjelenést jócskán elkapkodta. A látványvilág mozgásban tényleg pazar, de hasonló vagy jobb minőségű retró shooterekkel már tele van a padlás. Ha a játékos mindenképpen ebbe az irányba kacsintgat, akkor javallott inkább a momentán korai hozzáférésben lévő Forgive Me Father beszerzése.10 4

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Alwa’s Collection – játékteszt

 

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Itt a Jurassic World: Világuralom trailere, nagyobb, hangosabb és benne a régi gárda is
Következő cikk Uncharted - kritika