Moss: Book II – játékteszt


moss2title

Fejlesztő, Kiadó: Polyarc; Platform: PSVR

Quill kalandja folytatódik a Moss: Book II-ben, az apró kisegér a virtuális valóság jelenleg legcukibb főhőse.

A virtuális valóság talán még ma sem tölti be azt a szerepet a szórakoztatóiparban, amit az Oculus Rift vagy a HTC Vive megjelenésekor sokan jósoltak neki. De köszönhetően többek közt a Sony PlayStation VR-jának is, akadnak rá olyan játékok, amelyek önmagukban elég jók ahhoz, hogy valaki meggyőzzenek a vásárlásról. Tipikusan ilyen játék volt 2018-ban a Moss, amely először kizárólag PSVR-ra készült el, csak fél év elteltével érkezett meg PC-re is. Máig ezt tartják a virtuális valóság legaranyosabb játékának, amelynek főhőse Quill, egy apró erdei kisegér. Vele indulhattunk kalandozni az erdőben, hogy felkutassuk eltűnt bácsikánkat és közben szembeszálljunk a vadon gonosz urával is. A játék nagy siker volt, így nem lepődött meg senki, amikor bejelentették a folytatást. A Moss: Book II pedig megérkezett és Quill cukibb mint valaha.

moss book ii screenshot 02 en 24jan21

Már a játék címe is utal az alapfelállásra, miszerint a játékosok valójában egy mesekönyvet olvasnak Quill kalandjairól. E mesének így duplán részesei lehetünk, hiszen nem csak az apró egérkét fogjuk irányítani, de egy entitást is, aki amolyan fénygömb formájában kíséri el őt kalandjaira és út közben ott segít, ahol csak tud. A második „kötet” pontosan ott folytatódik, ahol az első rész abbamaradt. Vagyis Quill végzett az erdőt rettegésben tartó zsarnokkal, megmentette bácsikáját, de utazása ezzel még korántsem ér véget. Már az első részben is emlegettek bizonyos kristályszilánkokat, amelyek nagy hatalommal bírnak. Most ezeket kell összegyűjteni, mielőtt egy még gonoszabb zsarnok birtokába kerülnének.

moss book ii screenshot 03 en 24jan21

A Moss: Book II a már kitaposott ösvényen halad tovább, de nem fél új csapásokkal kiszélesíteni azt. Vagyis amellett, hogy egy picit talán hosszabb sztorit kapunk, mint az első részben, a játékmenet is több újdonsággal bővült. Ez egyaránt érvényes a ránk vadászó bogarak változatosságára, Quill arzenáljára és az általunk alakított entitás lehetőségeire is. A játékot most is oldalnézetben irányíthatjuk, így a pályák úgy épülnek fel előttünk, mint kisebb diorámák. Ez már az első részben is nagyon jól működött, de most még ahhoz képest is sokkal részletesebb és még hangulatosabb a terep, ahol meg kell oldanunk a továbbjutásunkat akadályozó fejtörőket. Ezek olykor egyszerű tereptárgy tologatásból, esetleg indán himbálózásból vagy rögtönzött hídépítésből állnak, máskor viszont egy picit összetettebbek. Van, hogy bizonyos típusú bogarakat kell felhasználnunk egy-egy rejtvény megoldásához. A játék egyébként külön épít is erre, mivel bizonyos új ellenségtípusok kifejezetten szükségesek a fejtörők abszolválásához.

moss book ii screenshot 05 en 24jan21

Az entitás talán még többet tud most segíteni Quillnek, mint korábban. De a kisegeret sem kell félteni, hiszen hűséges kardja mellé két újabb fegyvert is kap, bár talán ezt elsüthették volna a készítők picit hamarabb is. Kapunk egy eldobható és visszahívható diszkoszt, amely amellett, hogy átvág dolgokat, jó célzással akár lepattanóból is képes végezni az ellenséggel. Természetesen néhány fejtörő is ennek használatára támaszkodik. Ahogy igaz ez a méretes kőkalapácsra is, amit szegény Quill csak nagy nehezen képes egyáltalán megmozdítani. Viszont cserébe sokkal nagyobb sebzésre képes és persze, hogy ezzel is működésbe lehet hozni bizonyos rejtvényeket.

moss book ii screenshot 06 en 24jan21

A Moss: Book II nem csak játékmenet terén, de látványában is képes volt egy kisebb szintlépésre az első részhez képest. Ez alapvetően egy videojáték esetében a legkevésbé sem meglepő, főleg négy év távlatában. Viszont a PSVR korlátozott képességei miatt mindenképpen külön említést érdemel. Igazából baj már az első rész grafikájával sem volt, hiszen egy élő és lélegző erdőt varázsolt a fejünk köré. De a fejlesztők elkövették azt a bravúrt, hogy erre rátegyenek még egy lapáttal. A környezet egy icipicit még részletesebb, még több a tereptárgy, még dúsabb az erdő. Mindezt különösebb teljesítménybeli ingadozás nélkül, szóval hatalmas piros pont ezért a fejlesztőknek.

Bár a PSVR már a megjelenésekor sem tudott igazán versenyre kelni technikai szempontból a VR-piac nagyágyúival és ez mostanra hatványozottan is igaz, a Moss és a Moss: Book II játékok miatt még mindig nagyon megéri beruházni rá. Mert lehet bármennyire is fejlett egy Oculus vagy HTC Vive, Quill egyelőre még megint csak PSVR-on cukiskodik, de ott nagyon (de azért várható, hogy pár hónapon belül érkezik a többi platformra is). A Sony egy ideje már dolgozik a sokkal modernebb PSVR2-n, így simán elképzelhető, hogy egy harmadik fejezet már erre jelenjen meg. De ez egyelőre a jövő zenéje.

Szerző: GeryG

10 9

Legutóbb ezt teszteltük:

ANNO: Mutationem – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A humornak a suliban is, a filmes szóvicceknek meg itt is helye van 6. rész
Következő cikk Minden, mindenhol, mindenkor - kritika