Mothmen 1966 – játékteszt


MM 1966 key art

Fejlesztő: LCB Game Studio; Kiadó: Chorus Worldwide Games; Platform: PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S/X, Nintendo Switch

A 80-as évek felejthetetlen grafikai stílusában és egy vizuális novella formájában sújt le ránk a Molyember.

Emlékszik még valaki a 2002-es Megszólít az éjszaka című filmre? Én 2003-2004 környékén, amikor megnéztem döbbenten álltam a feltárt misztikum előtt. Egyszerre voltam lenyűgözve és volt bennem keserűség, mert a film háromnegyede szerintem nagyon minőségi, ám lezárás és a cselekmény megoldása szerintem nem volt éppen a legjobb. Ennek ellenére a mai napig jó emlékeket őrzök erről az alkotásról, azóta számtalanszor újranéztem a Molyemberrel foglalkozó filmet és azóta is várok valami hasonló tematikájú játékot. Hát ez most részben összejött, mert noha vannak hasonlóságok, de merőben más megközelítést tettek a Molyemberrel a Mothmen 1966 készítői, szinte minden szempontból.

MM1966 01

A történet szerint 1966-ban járunk a Leonidák meteorraj feltűnésének estéjén. Három különböző vonalon fogunk elindulni, egy benzinkutas, egy fiatal pár és egy paranormális nyomozó szemszögéből kapunk némi betekintést, amíg a szálak össze nem futnak, hogy mindannyian ugyanazon lidércnyomás részesei lehessenek. Mert ahogy azt a cím is sejteti nem is egy, hanem több molyember fog feltűnni. A történetről többet elég nehéz elárulni spoilerek nélkül, főleg mivel az egész anyag kb. 1,5 óra alatt abszolválható. Jó hír viszont, hogy a Mothmen 1966 az első egy Pixel Pulps című sorozatban, amit a Nico Saraintaris novellaíró és Fernando Martinez Ruppel művész keltett életre. A sorozat első etapja elvileg az alábbi három játékból áll majd: Mothmen 1966, Varney Lake és a Bahnsen Knights.

MM1966 02

Tekintve, hogy a Mothmen 1966 egy vizuális novella, így a játékmenetben nagyobb fordulat nem lesz annál minthogy adott szituációkban, bizonyos felkínált lehetőségek közül kell választanunk, kész, passz ennyiben ki is merül az interakció, de nincs is szükség többre. Számomra kicsit bosszantó a mai felhozatalban, ha egy cucc nem ment magától, itt viszont különösen legyetek résen, mert az első végigjátszásom során, habár csináltam egy manuális mentést, de nem ellenőriztem az elkészültét és ahogy az várható volt, sajnos valójában nem is történt meg, így kezdhettem az egészet elölről. Másodszorra résen voltam és a mentésekkel sem volt gond.

MM1966 03

A játék azonban narratívában és audiovizuális témában is nagyon erős. Remek a sztori és egy olyan csavar van benne, amire garantálom, hogy senki nem fog számítani. Rá lehet fogni erre a fordulatra, hogy bugyuta, de a helyén kezelve a dolgot, szerintem teljes illik a képbe. A képi és hangi világ is a 80-as éveket idézi, igazán autentikus módon, emellett mégis öröm ránézni, egyszóval nagyon stílusos. Persze, ha valaki azonnal rosszul lesz nagy pixelektől és szűkös színpalettáktól, az itt sem lelhet megnyugvásra.

Összességében a Mothmen 1966 a helyén kezelve egy tök érdekes kaland, teljes áron kb. 8 euró, ami soknak tűnhet a 1,5 órás játékért, de ha azt nézzük, hogy ez manapság egy mozijegy ára, akkor talán mégsem járunk rosszul. Rendben van technikailag minden, jó a történet, izgalmas a kaland, tehát remek választás, némi gyors kikapcsolódásra. Mire vártok még, hamarosan sötétedik, irány az erdő!7 szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Bright Memory: Infinite – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A gyűrűk ura – A hatalom gyűrűi sorozat olyan trailert kapott, ami alapján már bizakodunk
Következő cikk Keanu Reeves a John Wick: 4. felvonás trailerében is még mindig ugyanolyan acélos