
Kényes egyensúly
Spanyolország Oscar nevezettje egy mérleggyárról, pontosabban annak tulajdonosáról szól, aki mindent, de tényleg mindent elkövet azért, hogy a cég elnyerjen egy rangos díjat. Javier Bardem a kisujjából kirázza a karaktert, a mindenki felett atyáskodó, jóságos vezetőt, minden jelenetben jól esik nézni őt, miközben maga a film is nagyon okos és tanulságos, ahogy a mérleg szimbolikájára építve mutatja be a hatalomgyakorlás eszközeit. A jó főnök egyszerre elgondolkodtató és szórakoztató spanyol alkotás.
Blanco úr (Javier Bardem) ugyanis hiába vezeti jól a céget, mindig vannak elégedetlenkedők, ellendrukkerek, jelen esetben egy elbocsátott alkalmazott, aki tábort ver a mérleggyár hoz vezető út mellett, hogy vegyék vissza. Ez pedig igencsak kínos és rossz fényt vet a cégre, ezért mielőbbi megoldásért kiált. Ha ez nem lenne elég, a logisztika vezetője egyre figyelmetlenebb, mert a felesége levegőváltozásra vágyik, itt vannak az új gyakornokok és a bejáratot ékesítő mérleg is ferdén áll valamiért. A cselekmény napokra bontva mutatja be a történéseket, ahogy közeledik a bizottság látogatása és az eredményhirdetés. 
Mivel mindenkit ismer, úgy érzi, gátlások nélkül avatkozik be a magánéletükbe. Általában mindenkinek a lelkiismeretére próbál nyomást gyakorolni (sok titkot tud, de neki is vannak titkai), ami nem szép dolog és ugyanez a helyzet az apró szívességekkel is (hogy elnéz vagy éppen nem néz el bizonyos dolgokat pl.) hiszen az egésszel egyetlen célja van, a cég (és persze saját maga) imidzsének fenntartása. Mindent a maga előnyére fordít, nagy manipulátor, aki mindent megtesz az előbbi érdekében, született vezető, de nem feltétlenül jó értelemben. Gyakran humorral igyekszik oldani a feszültséget, ezzel palástolva egy-egy felmerülő probléma komolyságát. A film vígjátéki műfaji besorolása is elsősorban ebből ered. Gyerekként tekint beosztottjaira, pedig azok felnőttek, tény, már megszokták, hogy mindenben ő intézkedik, hiszen mindenkit ismer, mindenki tőle vásárol, ezért sokszor elég egy telefon, hogy megoldódjanak a problémák. Neki pedig az a dolga, hogy mindent tudjon. 
„Ha úgy beszélsz velem, mint egy főnökkel. én is úgy kezellek, mint egy alkalmazottat.” – mondja és talán ez lenne az igazi megoldás. Mert bár egy igazi családban is lehet anyagi függés és egyfajta alá-fölérendeltségi viszony, ez egy munkahely, ezért nem feltétlenül őszinte a tisztelet, az odaadás és a hűség. Blanco egyszerűen nem akar tudomást venni arról, hogy nem tartozik felelősséggel más hibáiért, hibás döntéseiért és nem avatkozhat be mindenki magánéletébe korlátlanul. Számára a legfőbb szempont, a kiegyensúlyozottság, de emberből vagyunk, ő is abból van, tévedhet és hibázhat, hozhat rossz döntéseket, kvázi mérlegelhet rosszul.
A jó főnök elgondolkodtató és szórakoztató tanmese az emberi gyarlóságról, melyben a vezetéselméleti ismeretek mellé humort is kapunk. Bardem nagyszerűen hozza a mindenki felett atyáskodó vezetőt, aki talán nem is annyira jó főnök, mint az elsőre hinnénk. A rengeteg díj és elismerés mögött azért ott van egy nagy adag ármánykodás is és ahogy a családi szennyest sem szokás kiteregetni, úgy a cég belső dolgai sem derülhetnek ki a díjakat és elismeréseket osztogató zsűritagok előtt. Pedig a cég – mint minden cég – emberekből áll, érző, gondolkodó lényekből, akik próbálnak megfelelni mind a munkában, mind pedig otthon és egyről a kettőre jutni az életben. Ezzel sáfárkodni pedig nem túl szép dolog.


