Live A Live – játékteszt


live a live logo and key art

Fejlesztő: Square Enix; Kiadó: Square Enix; Platform: Nintendo Switch

Igényesen és az eredeti műhöz hűen tért vissza a Live A Live, a klasszikus japán szerepjáték rajongók legnagyobb örömére.

Mindig bajban vagyok amikor remake-kel kell foglalkoznom, mert nehéz eldönteni mik azok az újítások amik az eredeti játék eszenciáját követik és mi az ami szembe megy azzal, megcsúfolva ezzel az alaptézist. Na a Square Enix vagy a Nintendo háza tájáról az utóbbi időben nem tudok az utóbbi kategóriába eső alkotást mondani, bár lehet csak engem tréfál meg a memóriám. Azonban lényeg a lényeg a két japán cég mostanában nem nagyon dob ki olyat, ami ne lenne instant siker, nincs ez másként most sem, szerencsére a csaknem 30 éves SNES cím a Live A Live méltó feldolgozást kapott Switch-en.

LAL screenshot05

Az első és legfontosabb különbség az eredeti verzióhoz képest, az a látványban fogad minket. A Square Enix részben elengedte a hagyományos 16 bites látványt és a manapság egyre menőbb HD-2D grafikára mentek rá, ahogy azt az általunk korábban már tesztelt Triangle Strategy-nél is tették. Ez pedig egyben hű is marad az eredetihez, de mégis egy kicsit maivá és mindezek mellett gyönyörűbá teszi a képernyőinken elénk táruló világokat. Mert ugye ahogy az 94-es változatban, úgy itt is több különböző kis történetet élhetünk át, különböző korokban, melyek kapcsolatára csak a játék befejeztével fogunk rájönni. Higgyetek nekem lesz itt minden az ősemberes kalandtól, a western lövöldözésen át, a jövőben való robotos mókáig, tehát változatosságban nem lesz hiány.

LAL screenshot02

Mivel a Live A Live még egy olyan korszakból származik, ahol a játékkészítők mertek kísérletezni és új dolgokkal próbálkozni ezért a harcban lesz egy kis csavar a klasszikus körökre osztott csatákhoz képest, egészen pontosan a mi karaktereink és az ellenfelek is egy 7×7-es rács mentén tudunk mozogni, amire hatással lehetünk különböző támadásaink során, ezzel egy kis taktikai vonallal színesítve a csatateret.

LAL screenshot06

A másik nagy újítás, hogy a szövegbuborékok mellé most már lépett be szinkron is, ami egészen jól sikerült, emiatt még a néhol bugyuta dialógusokat is meg lehet bocsájtani. A hangok egyébként teljesen jól szólnak, bár a zene lehetne kicsit változatosabb, engem egy idő után kicsit zavartak egyes helyszínek már-már unalomig loopolt aláfestései. Azonban ahogy mondtam összességében a Live A Live technikailag teljesen rendben és gond nélkül fut a Nintendo hibrid masináján, mind kézi, mind dokkolt felhasználás esetén.

Összességében a Live A Live egy remek játék, minden porcikájáról süt, hogy hozzáértéssel és szeretettel nyúltak hozzá, azonban aki nem igazán komálja az előző évezred, kicsit cammogós, körökre osztott jrpg-it, az bizony itt sem fogja őket megszeretni. Aki viszont kedveli és még nem jutott hozzá, az menjen rá minél előbb, mert nagyon is megéri. Hezitálóknak itt hagyom a játék hivatalos oldalának linkjét, itt elérhető a demó, aminek különlegessége, hogy a mentésünket tovább vihetjük a teljes játékba és onnan folytathatjuk a megkezdett játékot. Mire vártok még? Kalandra fel!8.szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

ScourgeBringer – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Colin Farrell és Brendan Gleeson újra együtt, megjött Martin McDonaghe új mozijának trailere
Következő cikk Saul Goodman megtanít nyakkendőt kötni, míg Lalo Salamanca tacót készíteni