ScourgeBringer – játékteszt


ScourgeBringer keyart

Fejlesztő: Flying Oak Games, E-Studio; Kiadó: Dear Villagers, Yooreka Studio; Platform: PC, Switch, Xbox, Android, iOS

A ScourgeBringer alapvetően önismétlő, de előre haladásunktól függően megújuló elemekkel megspékelt ügyességi akciójáték, amiben egy posztapokaliptikus világban mi lehetünk az emberiség megmentője.

Már közel két éve megjelent a ScourgeBringer PC-re és konzolokra, a teszt írásának apropóját azonban a mobilokra szeptember folyamán érkező portok inspirálták. A rendkívül gyors tempójú rogue-lite játék középpontjában Kyhra található, aki nekiveselkedik az emberi civilizáció múltjának felfedezésébe, melynek gyilkos robotok igyekeznek gátat szabni. Irányítójuk egy titokzatos entitás, s addig nem nyugszik, míg a bolygó populációját nullára nem csökkenti.

A rogue-lite játékok talán érthető okokból kifolyóan engem az Idétlen időkig című filmre emlékeztetnek, ahol Bill Murray karaktere megszámlálhatatlanul sokszor meghal, de aztán mindig felébred és ugyanabba az idősíkba csöppen vissza úgy, hogy a sztori közben remek tálalásban bontakozik ki. Nos, volt már tapasztalatom néhány műfaját erősítő alkotással, de a ScourgeBringernek bérelt helye van a legjobbak között, s ezt egy rendkívül egyszerű megoldással sikerült a fejlesztőknek abszolválniuk.

ScourgeBringer1

Ahogyan folyamatosan haladunk előre, kaszaboljuk és durrantjuk darabokká ellenségeinket, majd küldenek bennünket az örök vadászmezőkre, közben egyik véletlenszerűen generált és megújuló pályáról a másikra frissen ható talentumokat és rosszakarókat ismerhetünk meg. Mindemellett persze fejleszthetjük hősünket, mégpedig a főbb nemezisek kiiktatása után kapott zsetonokkal. A hatágú (képesség)fa a főhadiszállásunkon emelkedik ki, ahol mentorunk időről-időre jótanácsokkal is ellát minket.

ScourgeBringer2

Az öt szinten átívelő hentelés közepette árusokkal is találkozhatunk, akik az áldozataink által elhullajtott vérrel csencselnek. Jellemzően életerő(növelő)t és fegyvereket próbálnak ránk sózni, ám felbukkan olyan kereskedő is, aki HP-nkért cserében kínál klassz felszereléseket, például sebzésünket növelendő kiegészítőket vagy az aktuális pálya teljes térképét. A szinteken fejenként 22 „szobát” pásztázhatunk végig, viszont a találomra beszerezhető atlaszoknak hála akár titkos helyekre is beléphetünk. Érdemes amúgy mindenkit lezúzni, ugyanis a legutolsó préda jutalmul három különböző felszereléssel méltányolja a játékost.

ScourgeBringer3

Grafikai perspektívából nem érheti panasz a pixel art külcsínt. A sokszor látott művészeti stílus már számos platformer alkalmával elvarázsolta a játékosokat, s jelen tesztalanyunkhoz illik eme látványvilág. Zenei szempontból pedig a metál rajongói dörzsölhetik tenyerüket a fülbemászó dallamok kapcsán. Az irányítást nem bonyolították túl a készítők: az ugrás mellett dash-selni, valamint kardozni és lőni tudunk.

Ha valaki mostanáig várt a ScourgeBringer megvásárlásával és a tömegközlekedésen csücsülve szándékozna megmenteni a világot, akkor érdemes kivárni a hamarosan bekövetkező telefonokra/táblagépekre szánt megjelenését, ugyanakkor a korábbi verziók is remek szórakozást nyújtanak.

8.szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Hell Pie – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A gyilkos járat - kritika
Következő cikk Viccesen őszintén A szürke emberről, mielőtt elkészül a folytatás