Fejlesztő: Neverjam; Kiadó: tinyBuild; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series X|S, Switch
Lézerkardozhatunk és ripityára lőhetjük egymást a SpiderHeck című akciójátékban, ami kifejezzen jó móka, ha ellenfeleinknek sincs pókiszonyuk.
Főleg helyi vagy online többjátékos módot kínál a SpiderHeck, melyben pókként élet-halál harcot vívhatunk játékostársaink ellen. A frissen megjelent, egyetlen fejlesztő keze munkáját dicsérő brawlert egyidejűleg maximum négyen nyüstölhetjük, de a multiplayer mellett egyjátékos opciót is választhatunk, amiben embert próbáló kihívásokat teljesíthetünk.
Azonban mindenekelőtt javallott foglalkozni kicsit hálószövő bogárkánk kinézetével, vagyis ennek apropóján többféle szín és ruházat közül mazsolázhatunk. Ez a funkció ugyan semmilyen képesség béli előnnyel nem jár, ám érdemes személyre szabni és amennyire lehet, egyedivé tenni a külcsínünket, hogy ellenlábasainktól eltérően fessünk. Persze, nem feltétlenül arra gondolok, hogy a falon széttrancsírozva miképpen fröccsentünk szét, hanem mutatósabb és szórakoztatóbb tud lenni, ha a szereplők eltérően néznek ki.
Ha megtörtént a beállítás, többféle játéktípusnak veselkedhetünk neki az interaktív „menürendszerben”. A Tiers of Heck-ben összesen 27 alapvetően gyökeresen eltérő megmérettetés vár a bátrabbakra. A SpiderHeck egyedüli single player alternatívájában rövid, de folyamatosan egyre nehezedő pályákat abszolválhatunk, ahol nem csak a mesterséges intelligencia által kontrollált változatos talentumú robotokkal viaskodhatunk, hanem az arénák is differens felépítettségűek. Teleportáló, cserélődő arzenálunk pedig épp az, amit az alkotó megálmodott, a fénykardra erősen hajazó közelharci fegyverrel párhuzamosan számos bombát, lézerpuskát vagy rakétavetőt kaphatunk fel, s használhatóságát tekintve szinte mindegyik le van korlátozva. Tehát maximum 3-5 patron áll rendelkezésünkre, utána használhatatlanná válnak.
A Wave Survivalt egyedül is játszhatjuk, de sokkal szórakoztatóbb, ha többen kollaboruálunk: A.I. nemeziseink szintenként három körrel igyekeznek bennünket társainkkal együtt az örök vadászmezőkre küldeni. Ha sikeresen teljesítettünk egy küldetést, három opcionális perk közül kijelölhetünk egyet, így akár több skulónk lehet vagy magasabban tudunk ugrani, de folytathatnám a felsorolást, hisz számos egyéb további igazán ötletes kiegészítésre tehetünk szert. Míg a rendkívül pörgős Versus Battle-ben 32 pályán nézhetünk farkasszemet egymással free for all felállásban.
Anélkül, hogy már most temetném, a SpiderHeck kifejezetten szellemes játék lett. Ügyesen kivitelezett klónja a legutóbbi, tiszavirág életű Worms-játéknak, amihez hasonlóan várhatóan hosszú távon a mostani tesztalanyunk sem fog rendelkezni kellő mennyiségű játékossal. Mindenesetre készítője szívét-lelkét bele tette és tartalom is van benne bőven, ezért akihez közel áll a műfaja, az nyugodtan adhat neki esélyt.
Legutóbb ezt teszteltük: