Worms Rumble – játékteszt


Idén ünnepeli 25. születésnapját a népszerű Worms széria, mely immáron huszonegyedik részével bővült. A Rumble alcímre keresztelt epizód a megszokottól egy kicsit másfelé terelte a „történetet”, ami nagyon jót tett a kissé megfáradt gilisztáknak.

Fejlesztő: Team17; Kiadó: Team17; Platform: PC, PS4, PS5

1995-ben a Team17 gondozásában debütált az első Worms játék, s a franchise azóta évről-évre folyamatos megújuláson esett át: voltak elfuserált folytatások és spin-offok, melyek jobb, ha eszünkbe sem jutnak; ugyanakkor készültek emlékezetes részek is, melyekre a mai napig pozitívan tekintünk vissza. A recept azonban többé-kevésbé mindig ugyanazt hozta, több fős csapatokkal kellett mesterséges intelligencia vagy egymás ellen élet-halál harcot vívnunk. A multiplayerre szakosodott Wormst valószínűleg a ’91-es Scorched Earth c. körökre osztott akció-stratégiai játék inspirálta, csakhogy a brit fejlesztő-kiadó dolgozatában tankok helyett gilisztákkal lehet pusztítani.

Ezúttal az új Worms viszont nem a jól bejáratott „körökre osztott” stílust viszi tovább, hanem valós időben, egyénileg keseríthetjük meg más férgek életét. Továbbra is izometrikus – ám 3D-s – nézetben csodálhatjuk egymás irtását, melyet immáron az Unreal Engine hajt. A Training mellett három féle játékmód közül mazsolázhatunk, úgymint a népszerű Deathmatch, a Last Worm Standing, ami valójában egy Battle Royale mód és a Last Squad Standing, mely az előbbihez hasonló mód, csak éppen három fős brigáddal. Minden játék végén XP és pénz üti markunkat, amiket szintről szintre egyre érdekesebb dolgokra el is költhetünk, legyen az fegyver külcsín, skin vagy bemondó (announcer).

A Worms Rumble játékmenete és hangulata eszméletlen ütősre sikeredett. Maximum 32-en darálhatunk összesen három különböző pályán. És igen, azok szinte valamennyiszer dugig vannak, köszönhető ez a „cross play” szolgáltatásnak, mellyel akár playstationös/steames játékosokkal is összemérhetjük tudásunkat. Némi hiányérzetem csupán akkor támadt, mikor kiderült, hogy ezúttal csak bizonyos dolgokat, vagyis kizárólag fix tárgyakat és falakat lehet szétzúzni. Ámde ez logikus húzás a fejlesztők részéről, mert nem valószínű, hogy kb. 2 perc után bármi maradna a terepből. 10 féle fegyvertípussal apríthatunk, melyek közül egyidejűleg kettő lehet nálunk. Klasszikusok (pl. baseball ütő, puska) és újdonság (őrszem, pajzs) egyaránt megtalálható köztük.

Néha kicsit suta az újjászületés, például amikor egy óriásit robbanó szent kézigránát vagy két tűz közé keveredünk. Illetve a dobozokat rejtő stukkerek után gyakran sokat kell koslatnunk. Mindenesetre biztos vagyok benne, hogy ezek az apró hibák rövid idővel javításra kerülnek. És függetlenül ettől az év egyik legszórakoztatóbb többjátékos videójátéka lett a Worms Rumble.

 

Legutóbb ezt értékeltük:

Ghostrunner – kritika

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Filmjelenetek, amik komoly traumát okoztak gyerekkorunkban
Következő cikk Mank - kritika