Return to Monkey Island – játékteszt


RTMI Key Art

Fejlesztő: Devolver Digital; Kiadó: Terrible Toybox; Platform: PC, MAC, Nintendo Switch

Guybrush Threepwood visszatért és szerencsére legújabb kalandja is legalább olyan jó mint a régiek, a modernizálás ide vagy oda a Return to Monkey Island egy remek játék lett.

Mindannyian öregszünk, sajnos ez a természet velejárója, egy elkerülhetetlen folyamat, ami sajnos mindenkit utolér egyszer. Sajnos a Monkey Island játékokat a többnyire konzoljátékosként eltöltött életem során, igen későn pótoltam, így nem is fűz hozzá olyan kellemes és nosztalgikus kapcsolat, mint sok, nálam néhány évvel idősebb játékost. Talán ezért nem is értettem a Return to Monkey Island bemutatása után támadt felháborodást és savat, amit elsősorban az új dizájn miatt kapott. Személy szerint sosem értettem, ha valaki a változás vagy a megújulás ellen kézzel-lábbal hadakozik, mert ez szintén egy természetes folyamat, amit el kell fogadni, ha tetszik, ha nem. Kapaszkodhatunk a régi játékokba, de azt gondolom az újat is lehet legalább annyira szeretni, megújult látvány ide vagy oda.

Return to Monkey Island Screen Alt1

Az ezredforduló előtti évtizedben hatalmas népszerűségnek örvendett a point and click kalandjáték zsáner, ennek legpatinásabb címei pedig a Monkey Island játékok voltak, melynek nagy visszatérését a Terrible Toybox és a Devolver Digital együtt hozták össze. A Return to Monkey Island, gondolom ezzel nem árulok el nagy titkot, folytatása a korábbi részeknek, hogy pontosan honnan, azt majd meglátjátok, nem szeretnék lelőni semmit. Természetesen az is bátran nekiülhet, aki a korábbi részeket nem ismeri, de számos poén, kitekintés akkor üt igazán, ha van mire visszaemlékezni, tehát a teljes élményért lehet nem árt először letudni a korábbi epizódokat. A készítők kedvesek voltak és van a menüben egy opció, ahol nagyjából végigvehetjük a korábbi epizódok főbb történéseit, jó ötlet volt, jár érte egy piros pont.

Return to Monkey Island Screen 1

A játékmenet a klasszikust idézi, egy kényelmes modernizált, a mai kor igényeire szabott irányítással, így kontrollerrel sem teher a kalózkodás. Lényegében a megszokott módon felfedezünk és különböző feladványokat oldunk meg, amik szükségesek a továbbjutásunkhoz, a cselekmény bonyolódásához. A korábbiakkal ellentétben, ahogy azt meg is ígérték, az npc-k próbálnak minket minél jobban rávezetni a megoldásra, de figyelve arra, hogy ne áruljanak el túl sokat a teendőinkből, hogy maradjon azért némi kihívás. Valamint egy új hint rendszer is helyet kapott a tárgyaink között egy könyv formájában, amitől kedvünkre kérdezhetünk és elég sok infót megtudhatunk az aktuális célunkról. De akik nyitott szemmel járnak és jó az asszociációs képességük azok nem lesznek bajban, még ha vannak elég nyakatekert fejtörők is.

Return to Monkey Island Screen 6

Fontos azonban megemlíteni, hogy gondoltak a készítők mindenkire, van ugyanis új játék indítása esetén lehetőségünk, hogy nehézségi fokot válasszunk. Elérhető casual és hard fokozat, a casual egy sokkal megengedőbb opció, ahol a dolgok nincsenek túlbonyolítva, hamar letudhatunk minden problémát. A hard viszont egy normál fokozatnak tudható be, itt kapjuk az eredeti csomagot, ahogy azt a készítők eltervezték a játékot. Itt már azért kell némi fifika és megoldandó feladatok is jóval több lépcsőből állnak, mint a másik opciónál. Ennek köszönhetően, vagyis inkább a casual fokozatnak hála, a Return to Monkey Island nagyobb számú játékosnak is elérhető címmé válik. Tehát ne csüggedjen, aki még sosem próbált hasonló játékot, itt lehet sikerélménye.

Return to Monkey Island Screen 3

Korábban már szó volt róla, hogy a régi dizájnok mentek a levesbe és egy teljesen új művészeti stílus váltotta őket fel, ami sajnos engem leginkább a 2000-es évek legszebb flash játékaira emlékeztet, de látszik a befektetett munka és a szeretet, amivel ezek készültek, így a bűn bocsánatos. Technikailag nem tudok beleköti az élménybe, mert hibátlanul futott az elejétől a végéig, stabil és folyamatos képfrissítéssel. A tesztet Nintendo Switch-en követtem el és az élmény kielégítő volt mind dokkolt, mind handheld verzióban, fura, hogy még kézben tartva sem éreztem kicsinek a kijelzőt. A hangok és a zenék is zseniálisan szólnak, a szinkron pedig mestermunka, a legutolsó npc-ig, de gondolom ezzel sem árultam el túl nagy titkot.

Akik azt várták, hogy a Return to Monkey Island nem lesz jó játék, azok sajna rossz lóra tettek, mert minden aspektusában remekül sikerült cím, ízig vérig kalandjáték, abból is a jobbik fajta, persze az új látványvilágot szokni kell, de a Monkey Island esszencia átjárja a kész művet és panaszra semmi okunk nem lehet. A kb. 10 órás játékidő is bőven elég, persze aki maximalista és minden apróságot fel szeretne fedezni, az eltölthet még jó néhány órát ezen felül is. De ami a lényeg, hogy a kalózkodás újra élvezetes, induljatok hát, fedezzétek fel ti is a sziget titkát!

85

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Beacon Pines – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk 50 kedvenc jelenetünk a Monty Python Repülő Cirkuszából
Következő cikk Christian Bale ikonikus szerepeiről mesél: Amerikai pszichó, Batman és a többiek