
Volt idő, nem is olyan régen, mikor a francia filmgyártás nagyon erősen jelen volt a hazai mozikban. Manapság viszont alig van bármi, ami figyelemre méltó lenne. A Feketedoboz azonban mindenféle modern filmkészítés ellenére, olyan tartalommal rendelkezik, amit jó értelemben véve régimódinak is nevezhetünk.
Mathieu (Pierre Niney) hangelemzőként dolgozik és mindenféle balesetek hanganyagát ellenőrzi. Munkáját nagyon precízen és hidegen végzi, kizárva az érzelmeket. Ő a csapat egyik legtehetségesebb dolgozója és épp ezért lesz számára csalódás, mikor egy repülőgép balesetének nyomozásában nem vehet részt. De egy szerencsés véletlennek köszönhetően mégis kap egy esélyt, és pillanatok alatt sikeresen le is zárja a nyomozást. Mégis van egy-két tényező, ami nem hagyja őt nyugodni, és ez lassan rögeszméjévé válik…

Maga a felépítés is olyan, hiszen akárhányszor érzi magát Mathieu a magasban, utána újabb mélypont jön, és mindig közel áll ahhoz, hogy kiszálljon. Ez adja a film motorját, hogy kicsit feszesebbé kellett volna vágni a filmet, mindenesetre nagy élvezet nézni, ahogy hősünk a szakmai becsületéért kezdi el a nyomozást, majd lassan kezd beleőrülni abba, hogy folyton falakba ütközik. Olyan falakba, amik elvileg nem is léteznek. 
De ez, ne vegye el senki kedvét a megtekintéstől, mert még így is bőven az átlag felett teljesít a film! A rendező nagy Fincher-rajongó lehet, mert sok trükköt tőle emel át (már a legelső vágatlan jelenet a repülőgépen is egy ilyen pillanat), de cseppet sem hat erőltetettnek a dolog. Van valami varázsa annak, mikor azt láthatjuk, ahogy egy zseni problémákat old meg, ebből a szempontból pedig a Feketedoboz jelesre vizsgázik. Remélem hogy a rendező Yann Gozlan legközelebb nagyobb figyelmet fordít az érzelmi szálra is, és akkor talán a francia thriller újra visszatér a köztudatba.


