9 Years of Shadows – játékteszt


9yos0

Fejlesztő: Halberd Studios; Kiadó: Freedom Games; Platform: PC, Switch

A 9 Years of Shadows komor fantasy világának főhőse ad színt, ami egy látványos és kifejezetten szórakoztató utazásban bontakozik ki.

Napjainkban nem hátrány, ha közel állnak hozzánk metroidvania játékok, de talán abban is lehet némi igazság, hogy kevés az olyan alkotás, melyre hosszú távon igazán maradandóként tekinthetünk. Ezek a címek jellemzően indie fronton érkeznek küllem és játékmenet szerint különböző megvalósításban, ám a megfelelő helyre kattintva hasábjainkon is fellelhetünk köztük néhány igazán izgalmas gyöngyszemet. A fent említett műfaj egyébként az ügyességi játékok részét képezi, modellként olyan klasszikusok jöhetnek számításba, mint például az eredeti Metroid vagy Castlevania epizódok, de nézzük csak, hogyan sikerült a mexikói fejlesztők bemutatkozó dolgozata.

9yos1

A 9 Years of Shadows története szerint a világon különös átok burjánzott el, aminek következtében színterei fekete-fehérre változtak, földjeit pedig apátia lepte el. Főhősünk azonban megelégeli, hogy körülötte szinte minden romlásnak indult, így egy hatalmas alabárddal a kezében útnak indul, hogy leszámoljon az okozókkal. Europa útja a Talos nevű erődbe vezet, ahol találkozik egy Apino nevű fénylő, repkedő mackóval, aki személyében hű társa lel s segítségére lesz a gigászi építmény felfedezésében.

9yos2

A monumentális helyszín számos hol kisebb, hol nagyobb teremben járható be és gyakorta titkos szobákra is rálelhetünk. Ezek a területek jellemzően egy repedezett fal mögött rejtőznek, ahova néhány suhintással megspékelve játszi könnyedséggel beléphetünk. A jutalom persze nem marad el: jellemzően hangjegyeket szerezhetünk fel bennük. Könnyedén rájöhet a kedves olvasó, hogy Europa tulajdonságait fejleszthetjük velük – a színházban tanyázó szövetségeseinknél – s a szokásos életerő növelésen felül, amelyre azért ezúttal is javallott vigyáznunk, néhány másik talentumunkkal is elbíbelődhetünk, de a teljesség igénye nélkül mindez maradjon inkább meglepetés.

9yos3

Mindenesetre partnerünk lövési tulajdonságait gyakran használnunk kell nemeziseink legyőzése során, azonban az óvatoskodás hiánya mellett mindez a saját hp-nk rovására megy, ezért érdemes körültekintően durrogtatnunk. A főellenségek elleni párharc során is bevethetjük a Disney-macit, sőt, valamikor másként nem is diadalmaskodhatunk bizonyos csúnyaságok felett, de karakterünk vitalitása növekszik, ha kiiktatunk valakit. A nagyobb rosszakaróink egyébként olykor páncélt is adományoznak diadalmunkért cserében, ennek révén haladhatunk tovább például a vízi vagy a toxikus atmoszférájú zónákba.

Előrehaladásunktól függően mindig képes a megújulásra a 9 Years of Shadows, szerencsére tisztességes minőségű kihívást tartalmaz: mindez pedig javarészt a mentési pontok ritka felhozatalának köszönhetjük, haragosaink pedig pillanatok alatt másvilágra küldhetnek bennünket, ha nem vagyunk elég szemfülesek. Grafikailag maximalizálva lett a pixel art külső, a látványvilág rendkívül egyedi benyomást kelt; akárcsak zeneileg, amiért a Metal Gear Solid és a Castlevania komponistái fogtak össze. Tulajdonképpen a kissé hosszadalmas töltési időt leszámítva negatívummal nem igen találkoztam. A komplett játékot hozott anyagból tákolták össze, de ennek ellenére művészetileg elegáns, újszerű hatást nyújt és összességében nagyon addiktív.

75

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Overloop – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Kevin Bacon Mick Jaggerként énekelte a "Paint It, Black" korai verzióját
Következő cikk Chris Hemsworth újra menekít, megérkezett a Tyler Rake folytatásának előzetese