The Library of Babel – játékteszt


BANNER WEB scaled 1

Fejlesztő: Tanuki Game Studio; Kiadó: Neon Doctrine; Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

Megpróbálja megmutatni a The Library of Babel, hogy milyen lehet az élet emberiség nélkül, de fajunk hatásai a távoli jövőbe is elérnek.

Valamiért ha a platformjáték mint stílus szóba kerül, akkor ösztönösen mindenki cuki kis gyerekjátékokra gondol, mint a Mario, Rayman és társaik. Pedig a videojáték történelem számos jó, felnőttes tartalmat is adott már, elég ha csak az Another Worldre vagy Flashbackre gondolunk a kilencvenes évekből, vagy a Limbora és az Inside-ra a közelmúltból. Az efféle címek azonban nagyon sokáig unikumként voltak csak jelen, mintha senki nem mert volna bizalmat szavazni annak, hogy létezik elegendő játékosbázis, amely eltartaná ezt a zsánert.

Szerencsére az indie fejlesztők szélesebb körben való térnyerésével ma már egyáltalán nem ritka egy-egy hasonló játék, példának okáért a most tesztelt The Library of Babel is ilyen. Az elsőjátékos fejlesztő (Tanuki Game Studio) Jurge Luis Borjes azonos című novelláját vette alapul a sztorihoz, amely a távoli jövőbe kalauzol. Az emberiség már rég (20.000 éve) kihalt és robotok alkotják a társadalmat és irányítják a világot. Misztikus teremtőik eredete viszont az idők homályába veszett, így amikor felfedeznek egy titkos könyvtár, az ott lévő tartalmak alapvetően bolygatják meg a mindennapokat és hoznak tökéletes káoszt.

A játékmenet a már említett ugrálós részek mellett erősen táplálkozik a grafikus kalandokból is (van inventory és rengeteg párbeszéd), de ugyanakkor fő alkotóelem a lopakodás is. Főhősünk Ludovik egy kereső, aki különféle kutatásokat, illetve vizsgálatokat végez és épp egy gyilkosság felderítésével bízzák meg, járulékos alapon pedig annak felfedezése is nyakába szakad, hogy miért zárták le a korábban említett könyvtárat. Fegyvereink nincsenek a The Library of Babelben, ez azonban nem jelenti azt, hogy békés, nyugodalmas végigjátszásra számíthatunk, mert az ellenfeleinknek van bőven és nem is restellik használni azokat. Részünkről inkább az ügyesség lesz próbára téve, no meg az agytekervényeink lesznek megtornáztatva, hiszen számos kisebb kirakós puzzle is utunkba akad.

A grafikai stílus igen kellemes, rajzolt hatású 2D, amire egyszerűen jó ránézni. Igaz a dzsungellel gazdagon benőtt helyszínek helyenként kissé túlságosan is sötétek, ami kapcsán talán kicsit túlzásba estek a fejlesztők. Összességében elmondható, hogy a sztori és a művészi stílus könnyedén magával ragadhatja a játékost, hogy aztán az irányítás pontatlansága és / vagy az old skool, kissé kesze-kusza game és level design zökkentse esetleg ki. Sokat segített volna kicsit több csiszolgatás, tökéletesítgetés is, de mindez a műfaj szerelmeseit talán nem fogja eltántorítani, ők valószínűleg remekül ellesznek a The Library of Babellel.

7 szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Advance Wars 1+2 Re-Boot Camp – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (479.)
Következő cikk Az Oppenheimer utolsó trailerében már Einstein is bevillan