Humanity – játékteszt


8f7e03dba2e48e889f269244806392639ae869f0

Fejlesztő: tha ltd.; Kiadó: Enhance; Platform: PC, PS4, PS5

A Humanity egyszerre nagyon japán, kellően dilis, kihívásokkal teli és közben még egy régi nagy kedvencre is emlékeztet. Designos puzzle játékot teszteltünk.

Mégis ki akart volna 2022-ben egy Lemmings klónnal kijönni? Na de mi változott 2023-ra? Most ugyanis egy hónapon belül három olyan játék is megjelent, amely a DMA Design (vagy ahogy azóta ismerjük: Rockstar North) örökbecsű klasszikusára hajaz így vagy úgy. A Moons of Darsalonról lesz hamarosan külön tesztünk, de az különbözik is annyira, hogy ne legyen jó összehasonlítási alap. A menetelő játékkatonákkal operáló Tin Hearts viszont igen és azt kell sajnos mondjam, hogy az unalmasra sikeredett. Nem úgy a Humanity, amely teljesen megreformálta a műfajt és rengeteg jó ötletet vonultat fel, mai szintre felhúzva a receptet. Hamarosan ez lesz az új etalon?

Ha így is alakulna, nem lesz egyszerű dolga a másolóknak. A játék mögött ugyanis az az Enhance áll, akiknek már elég sok különc élményt köszönhettünk. Ezen a néven ugyan “csak” a Tetris Effectet hozták, de ha az alapító és kreatív agy Tetsuya Mizuguchi nevét említem, akkor felsejlhetnek olyan ínyencségek, mint a Space Channel 5, Rez, Lumines vagy Child of Eden. A slusszpoén viszont, hogy a Humanity nem az ő agyszüleménye, az Enhance ez esetben csak kiadóként funkcionál, illetve besegítettek picit a level- és game designba. A játékot a tha ltd. fejlesztette elsősorban, amely egy többszörösen díjazott japán design ügynökség, ez az első kirándulásuk a videojátékok birodalmába.

Na és micsoda kitérő ez! Elég csak a képekre és videókra nézni, hogy átjöjjön a sajátos, dilis japán hangulat, amely ráadásul nagyon szép, egyedi és átgondolt (na meg stílusos) köntösbe van burkolva. Az alapötlet tényleg Lemmings, csak itt a kis zöldhajúak helyett embertömegeket kell mozgatnunk. nem is akárhogy, hanem egy tradicionálisan japán, siba inu kutyus vezényletével. Őt irányíthatjuk és a nézetrácsos alapú pályákon parancsokat rakhatunk le az ember nyájnak egyre bővülő készletünkből. Alapként a négy égtáj felé mutató nyíl amivel befolyásolni tudjuk a mozgást, de hamar megjelennek a különféle magasságot és hosszt megtestesítő ugrások, a lebegés, a pillanatstop, de egy idő után azt is el tudjuk érni, hogy közvetlen a kutyát kövesse a tömeg. Aztán ott vannak a passzív lehetőségek is, amikor a környezetet használhatjuk saját hasznunkra: mozgó járdák, mászható falak, kapcsolók, szélgépek, vagy furamód kisebb-nagyobb kockákban materializálódó vizes blokkok fogják segíteni, vagy éppen akadályozni utunkat.

Az igazi meglepi azonban a 90 szintet számláló sztori mód nagyjából felénél jön el, amikor is megjelennek az ellenfelek, akikkel lézerkardok és lézerpisztolyok segítségével vehetjük fel a kesztyűt. A játékmechanikák alapból remekül vannak adagolva, mindig hozva valami újdonságot (a Tin Hearts ebben teljesít rosszul), de az imént említett húzás teljes vérfrissítést ad, kis híján egy totál új játékban érezhetjük magunkat. A dolog innentől persze be is keményedik, és a végére már olyan grandiózus vizuális orgiákat élhetünk át egy-egy boss fight során, amelyek miatt abszolút megéri a játékot végigvinni, ha ez eddigi lelkendezés nem jelentene elég indokot.

Végül pedig azt is érdemes tisztázni, hogy a Humanity egy igazi kettő az egyben élmény (és ez nem sampon, vagy fogkrém reklám), ugyanis az alapverzió mellett (mely PS4, PS5 és PC platformokat takar) elérhető VR-ban is. A játékélmény ugyan nem változik a virtuális valóságban, de egész más érzés olyan módon átélni és jól is áll neki. Aki nagyon unatkozna a sztori mód ledarálása után, az saját pályákat is szerkeszthet, vagy játszhat másokéval. A gyűjtögető típusoknak a goldies néven futó extra aranyemberek begyűjtése jelenthet további kihívást, habár bizonyos mennyiséget így is, úgy is meg kell szerezni, hiszen az egyes fejezetek lezárása is egy adott mennyiséghez kötött. Összegezve garantáltan kellemes szórakozásban lesz része azoknak, akik kedvelik a művészi megvalósítású puzzle játékokat, ráadásul az agyunkat is keményen megtornáztatja egy-egy feladvány, a minden pályán megtalálható megoldás videókhoz nyúlni pedig szégyen, nemdebár?

10 9

Legutóbb ezt teszteltük:

Dogfight: A Sausage Bomber Story – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Az Alkotó előzetese látványos, de szinte elmeséli az egész filmet
Következő cikk Az új BMW kisfilmben már nem Cliwe Owen vezet, de Uma Thurman benéz