We Love Katamari REROLL+Royal Reverie – játékteszt


4820b249529f059b02b4be6a4878da91ab5ce052e61e64b50ec61145f7f44694 2

Fejlesztő: MONKEYCRAFT Co. Ltd.; Kiadó: Bandai Namco Entertainment; Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

Önfeledt kikapcsolódás igenis létezik és mi sem jobb példa erre, mint a We Love Katamari REROLL+Royal Reverie. A címnél már csak a játékmenet furább, de ha a népmesékből ismerős Kisgömböcre gondolsz, máris jó úton jársz.

Talán túlzás nélkül állíthatjuk, hogy noha sosem volt igazán mainstream játék, de mégis olyat adott a világnak a Katamari Damacy a kétezres évek derekán, ami a mai napig egyedülálló és üdítő. A PS2-es játék nem a grafikájával hódított (habár a művészi stílus már az akkori sztenderdekből is kilógott), hanem sokkal inkább az ötletével. Egy urbanizált ganajtúró bogár szimulátort képzeljen el akinek abszolút semmit nem mond a cím. Elkezdünk görgetni egy gömböcöt, amellyel először gyufaszálakat, rajzszögeket szedhetünk fel, de ahogy nő a kupac, már székek, autók, házak is áldozatul esnek – a hátár pedig a csillagos ég (szó szerint).

Pár évvel ezelőtt az első rész már kapott egy ráncfelvarrást, most a We Love Katamari REROLL+ Royal Reverie a második résszel teszi ugyanezt. Szerencsére a készítők ésszel és tisztelettel nyúltak az alapanyaghoz, úgyhogy hiába az új platformok csoda lehetőségei, nem lett hirtelen fotórealisztikus a játék és ray tracing sincs. Ami van az ugyanaz a végtelenül egyszerű és sokszor szögletes poligon világ, de azért sikerült olyan módon mai szintre húzni és megszépíteni, nagyobb felbontásba rakni, hogy azok se idegenkedjenek tőle, akik először találkoznak vele. Az irányítás is maradt a klasszikus (inkább kihívásokkal teli sem mint felhasználóbarát), de aki nagyon nem bírja, átkapcsolhat egy egyszerűbb, egy analóg karos változatra, a PS5 tulajok meg kicsit élvezhetik a Dual Sense haptic feedbackjének áldásos hatását is.

A sztori (merthogy az is van ám) hasonlóan bolondos az első részéhez, de mélyebben nem mennék bele, mert akit érdekel az élvezze a poénos átvezetőkön keresztül (megismerhetjük a Minden Kozmosz Királyának korábbi életét), akit meg nem az itt is átugorná, ahogy a játékban is elnyomhatóak ezek a videók. Legyen elég annyi, hogy amíg az elődben az égbolt rendjének visszaállítása volt a cél, addig most a naprendszer színesítése jut osztályrészül, méghozzá rajongói kérések alapján. A pályák többsége a “nőj ekkorára”, vagy “nőj minél nagyobbra” receptet követik, természetesen meghatározott időlimittel. Hogy ez ne legyen nagyon unalmas, azért időnként jönnek spécibb kihívások is, mint amikor egy égő labdacsot kell folyamatosan tűzzel táplálva tartani. De emlékezetes a szentjánosbogarak gyűjtögetése is, vagy amikor egy szumó birkózót kell étellel mindenféle megtömni, hogy aztán ellenfele fölé tornyosulva könnyedén legyőzhesse azt.

Lehet mondani, hogy a We Love Katamari REROLL+ Royal Reverie csak egy remaster, de annak mindenképpen kiemelkedő. A csinosítást leszámítva kapunk új pályákat, a címből ismerős Royal Reverie pedig egy kisebb mini kampányt jelent, amit a fősodor után játszhatunk le. Az első részből ismerős Eternal mód is bekerült, amely segítségével mindenféle korlátozás nélkül szabadon garázdálkodhatunk. Akad selfie mód és gyűjthetünk Namco matricákat is, de a lényeg nem az eddig felsoroltak közül kerül ki. A fő attrakció ugyanis, hogy végre újra játszhatunk egy semmihez sem hasonlítható klasszikust és átélhetjük azt az élményt, hogy a kezdeti kisebb dobozok után már komplett épületeket, vagy akár kisebb szigeteket gyűrhetünk a katamarinkba. Teljesen stresszmentes, igazi kikapcsolódás ez, őrült japán hangulattal és zenével fűszerezve.

8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Legend of Zelda – Tears of the Kingdom – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Transformers: A fenevadak kora - kritika
Következő cikk Red Matter 2 - játékteszt