New Star GP – játékteszt


Collage 4 copy

Fejlesztő: New Star Games; Kiadó: Five Aces Publishing Limited; Platform: PC

Ugyan korai hozzáférésben támad egyelőre a New Star GP, de ennek ellenére meglepően kész állapotot mutat a retro versenyzés szerelmeseinek.

Tartozok egy vallomással. A konzolos életformába ugyan már a kilencvenes évek elején belekóstoltam, saját gépem csak akkor lett, amikor a PlayStation megjelent a színen. Miért? Rengeteg okot tudnék mondani a Crash Bandicoottól kezdve, a Tekkenen át, a Wipeoutig, de ott volt még a Psygnosis féle F1 is, és hát akkoriban még hittem, hogy az autóversenyzés csúcsa tényleg sport és nem egy üzleti alapú színház.

A New Star GP abban remek, hogy tökéletesen hozza vissza ezt a korszakot, a fillezett poligonokkal és minimál textúrákkal. De legalább a modern érának van előnye is, mert a felbontás sokkal nagyobb és a folyamatosság is teljesen rendben van (Steam Decken ment a teszt, tökéletesen futott rajta). Ráadásul ugyan korai hozzáférésben jelent meg egyelőre csak PC-re (később lesznek egyéb verziók is, de Switch biztosan), meglepően késznek tűnik a játék. Tulajdonképpen csak abban vagyunk korlátozva, hogy tervezett 5 évtizedből egyelőre csak kettő, a nyolcvanas- illetve kilencvenes évek játszható.

Ez viszont remek ízelítőt ad abból, hogy mire számíthatunk majd hosszabb távon. A versenynaptár már így is változik, ahogy az autók is (kezelhetőségben úgy mint kinézetben). A pályák akkor is felismerhetőek, ha nagyon le van egyszerűsítve a vonalvezetésük (van Hungaroring és a többi ikonikus helyszín is) és a nagy  Grand Prix-n kívül akadnak kieséses, checkpoint rendszerű és fordított pályás versenyek is.. A legjobb viszont hogy habár egyszerű arcade stílusban indul a New Star GP, azért nem csak agyatlan gáz nyomkodásról szól (habár azért “nitro” és idő visszatekerés itt is létezik, mint mostanában rendszerint). Van gumikopás, sérülhet a kasztni, a rajtnál és a boxkiállásnál pedig számítanak a reflexeink és a stratégiánk.

A versenyek közt is van mit csinálni, hiszen amellett, hogy a nyeremény pénzből fejleszthetjük a verdát, a személyzet hangulatával is foglalkoznunk kell, mégpedig a megfelelő perkek kiválasztásával, amikkel amúgy is nyerhetünk (például gyorsabb boxkiállást, vagy előnyösebb rajthelyet). Azt kell mondanom azonban, hogy ez utóbbi engem annyira nem befolyásolt, szinte mindig rossz hangulatúak voltak az embereim és sorra nyertem így is a versenyeket. Köszönhető ez annak is, hogy egy idő után kiszámíthatóvá válik a játék és annak ellenére is könnyű nyerni, hogy az AI igazi bunkó módjára mindent elkövet, hogy leszorítson a pályáról.

Talán közhelyes lesz, de a New Star GP a zsáner szerelmeseinek szól. Akik a modern F1-re és licenszelt csapatokra kíváncsiak, azok megveszik majd a legfrissebb hivatalos verziót, akik viszont egy könnyedebb, de nem teljesen agyatlan retró élményt keresnek, azok viszont megtalálhatják a számításukat ideig-óráig (egy idő után unalmas lesz). Reméljük az early access időszak alatt sok fejlesztés kerül még be, hogy az éles kiadásánál már elégedetten csettinthessen az is, aki türelmesen megvárta a fejlesztés végeztét.

8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

Oceanhorn 2: Knights of the Lost Realm – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Robert De Niro Party
Következő cikk Mission: Impossible: Leszámolás - kritika