Ion Fury: Aftershock – játékteszt


ionfurya0

Fejlesztő: Voidpoint, LLC; Kiadó: 3D Realms; Platform: PC

Megjelent az Ion Fury régóta várt kiegészítője: az Aftershock célkeresztjében ismét a régi antagonista, aki elképesztő fegyverarzenált vet be, hogy megállítson bennünket.

Bő 4 éve már, hogy először feltelepíthettük gépünkre az Ion Furyt, ami spoileresen azzal a csavarral ért véget, a transzhumanista gonosztevő Dr. Heskel meglógott az orrunk elől. Az Aftershock című DLC-ben ismét Shelly „Bombshell” Harrison bőrébe bújhatunk, aki végső bosszújára készül az apokalipszis szélén lévő Neo DC megmentése érdekében. A feladata tehát ezúttal sem tartogat meglepetéseket: meg kell ritkítania az utcákat az őrült tudós csatlósaitól és pontot kell tennie történetük végére.

ionfurya1

Hogy valamennyire képben legyünk tesztalanyunk rövid múltjával, hangyányit nosztalgiázzunk a 2019-es Ion Furyval. 20 esztendőnyi szünet után műfaján belül ez volt az első olyan játék, ami a Build Engine-nel készült, mely motor eredeti, tehát nem módosított verziójával korábban olyan klasszikusokat hoztak tető alá, mint a Blood, az originál Shadow Warrior vagy a Duke Nukem 3D. Érdekességképpen az utóbbi játékhoz egy fontosabb kötődés is párosul, mégpedig az, hogy jelen tesztalanyunk főgonoszának szinkronhangját Jon St. John kölcsönözi. Mint ismeretes, Duke is anno az ő tolmácsolásában nyerte el a rajongók szimpátiáját.

ionfurya2

Az Ion Fury: Aftershock-ra nagyjából 2021 óta tűkön ülve várunk, ám a kiadó évenként megrendezett Realms Deep nevű digitális eseményen idén szeptember 30-án sikerült kikotyogniuk, hogy kisebb csodával határos módon ne lacafacáznak tovább és két nappal később elérhetővé válik az ígéretes küldetéscsomag. Az Aftershock az első személynézetű akciójátékokra jellemzően továbbra is remekül hozza az elvárásokat és pont azt kínálja, amiket az ember a hosszúra nyúlt fejlesztések után joggal elvár tőle.

ionfurya3

Ilyen például a 15 hajszál pontosságúan kidolgozott, titkos helyektől és popkulturális kikacsintásoktól hemzsegő pálya. S ezúttal nem csupán a cyberpunk metropoliszban kolbászolhatunk, hanem a végjáték erejéig elmerészkedhetünk azon túl is. Célkeresztbe kerülhetnek a bazi nagy fegyverrel rohangáló kultisták, akik között új egyének is felbukkannak, ritkításukban segítségünkre lesz egy új menő mordály és a közlekedésünket megkönnyítendő, földön és vízen egyaránt bevethető jármű. Ez volna a Road Ripper, s pusztító erejű fegyverzetével bárkit pillanatok alatt széttrancsírozhatunk vele. Három különböző fejezet során használhatjuk és a sztori szerves részét képezi. Továbbra is brutális és a látványos az Ion Fury tálalása, az események pedig ügyes konklúziónak bizonyultak.

A bővülő tartalmak listáját gyarapítja egy korábbiaknál még erősebb nehézségi fokozat (Angel of Death) és az eredeti kampány kibővített változata (Arrange Mode), de számos további meglepetés is várja a játékosokat. Sajnos momentán csak PC-n érhető el a DLC, és az alapjátékkal együtt a Bombshell méltó előzményének bizonyult. A tervek szerint 2024-ben várható a folytatás, a Slipgate Ironworks munkatársai Unreal Engine 4 alatt bütykölik a Phantom Fury című következő epizódot.

8.szék

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Assassin’s Creed Mirage – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Jeanne du Barry - A szerető – kritika
Következő cikk A Wonka új traileréből kiderül, hogy Hugh Grant lesz az aduász és nem Timothée Chalamet