Persona 5 Tactica – játékteszt


P5T key art

Fejlesztő: Atlus; Kiadó: Sega; Platform:PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch

Ha minden egyes bőrlehúzás csak fele olyan igényes lenne, mint a Persona 5 Tactica, a világ máris egy boldogabb hely lenne.

Gondolom, nem vagyok egyedül azzal, hogy a gyomrom felfordul már bizonyos franchise-ok végtelenbe történő taszításáról, a folyamatos bőrlehúzásoktól és az új ötletek hiányától. Bár lehet, hogy a többség a végletekig tudja fogyasztani ezeket a tartalmakat, de engem személy szerint nagyon zavar, hogy a stúdiók már nem igazán fektetnek új ötletekbe, fehér holló lett az új ip-k születése, de már-már egy újabb számozott rész is felüdülés a remasterek és remake-ek tengerében. Erre az Atlus fogta a világszerte legnagyobb sikert hozó játékát és lehúzott róla egy újabb bőrt. Azonban, ahogy a felütésben is írtam, ha mindenki ennyi időt és energiát fektetne a különböző “bőrlehúzásokba” sokkal több elégedett játékos lenne internetszerte. És persze nem kell aggódni, a Persona 5 Tactica sem marad meg egy sima “bőrlehúzásként”, azért az Atlus ezzel nem csorbítaná a hírnevét.

P5T screen 01

A Persona 5 Tactica története szerint a Persona 5 vége felé vesszük fel a fonalat, konkrétan a végső összecsapás előtt, egy afféle mellékes szálban. A srácok miközben a kedvenc kávézójukban készülnek a nagy balhéra, egyszerre megindul a föld és máris egy idegen helyen találják magukat, ami bár részleteiben hasonlít az ő világukra, mégis merőben eltérő. Shibuya és egész Tokió eltűnt és helyette inkább a bajor építészetre emlékeztető kisvárosban találjuk magunkat, ahol egy Lady Marie által irányított katonai szervezet vette át az irányítást. A káoszt fokozva be is fut az első fájdalmas vereség, melynek során Joker és Morgana kivételével a teljes csapat elméje felett át is veszi a hölgyemény az irányítást, ellenünk fordítva őket. Ebből a vert helyzetből kell győztesként felemelkednünk és az új barátokkal megmenteni a régieket. Félni nem kell, a kb. 20-25 órás történet annak is befogadható, aki semelyik korábbi résszel nem játszott, ugyanis önállóan is tökéletesen megállja a helyét.

2

A Persona 5 Tactica egyik legnagyobb fordulata, hogy szakít a szériára jellemző körökre osztott JRPG vonallal és a szintén elég réteg kategória, taktikai RPG vonallal próbálkozik. Ennek megfelelően ugyanúgy adott kazamatákon kell átjutni, de maga a játékmenet jóval érdekesebb az ott megszokotthoz képest. Adott ugye a harcok helyszínéül szolgáló négyzetrácsos tér, melynek egyszerre, egy adott szakaszán tudunk mozogni. Nagy szerepet kaptak a fedezékek, melyekben lévő ellent nem tudjuk megsebezni, de ugyanígy minket sem tudnak eltalálni. Emellett megmaradtak a personák, és nagyobb szerepet kapott a távolsági harc, de természetesen van lehetőség közelharcra is. Emellett számos, már megkedvelt trükk megfelelője tér vissza erre a rendszerre átszabva, mint például a földre vitt ellenfél utáni ismétlés, vagy éppen a csapat közös, összehangolt támadása. Tehát míg izgalmasan és előnyére átalakították a megszokott formulát mégis maradt benne egy ismerős “íz”, amitől még jobban fog esni az egész. Ezek mellett viszont, ami nekem kimondottan hiányzik az a város szabad felfedezése, vagyis annak lehetősége, mert ez szinte teljes egészében kimaradt vagy éppen irányított módra váltott.

P5T screen 03

A másik nagy újítás a Persona 5 Tactica  vizuális megjelenése, ugyanis a korábbi, érettebb anime külső, egy sokkal cukibb chibi anime stílusba ment át. Ez sokak számára lehet elrettentő, de meglátásom szerint legalább ennyi új arcot is be fog vonzani. Mindegy is igazából, hogy ki melyiket preferálja, mert a minőség nagyon ott van a szeren, kifogás nem érheti a ház elejét. Képfrissítés terén is remekel a játék, még a túlzsúfolt harcok során sem találkoztam egy reccenéssel sem. Audió terén is minden tuti, de szokáshoz híven a dallamok egy idő után az ember agyára fognak menni, mert nem elég változatosak és vannak elemek, amik túl gyakran és túl sűrűn köszönnek vissza. Azt meg kimondottan nem értem, hogy miért nem sikerült a átvezetők szüneteltetése!? Azt gondolom, ha manapság minden játékban lehet meg lehet már ezeket az animációkat állítani, mégis miért gondolták, hogy jó ötlet az alapból ezt a funkciót előhívó gombra az automatikus átugrást tenni, ami még csak egy biztonsági kérdést sem tesz fel. Nyilván ez nem eget rengető hiba, inkább csak egy kényelmi funkció hiánya, de többször kellett újrakezdenem szakaszokat, mert elnyomtam az adott párbeszédet, és így nem tudtam mi történik a cselekményben.

Összességében nyugodtan kijelenthetjük, hogy a Persona 5 Tactica egy kimondottan jó és minőségi játék és a Persona vagy a taktikai RPG-k szerelmeseinek erősen ajánlott tartalom. Külön öröm, hogy egy új aspektust kaptunk, de mégis ott van szériát eladó tartalom és minőség, melyet ugyanolyan mértékben tudnak élvezni régi és új játékosok is. Ne habozzatok, zászlót fel és ugorjatok neki, mielőtt Marie behálózza a többieket is!

(A tesztpéldányt a CENEGA Hungary Kft biztosította.)8.szék

Legutóbb ezt teszteltük:

American Arcadia – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Seth MacFarlane trágár és szexéhes plüssmacija, Ted sorozatban tért vissza - trailer
Következő cikk 88 dolog a 88 éves Woody Allenről