
A tehetséges Mr. Barry Keoghan
Emerald Fennell első nagyjátékfilmjével, az Ígéretes fiatal nővel rögtön megosztotta a közönséget, de el is nyerte vele a legjobb eredeti forgatókönyvért az Oscart meg 116 egyéb díjjal honorálták moziját. A tehetséges rendező nem félt bátran beleállni tabukba, a szexuális zaklatás és erőszak témájával meglehetősen gyilkos darázsfészekbe dugta a kezét. Új műve, a Saltburn ennél sokkal alattomosabban támad és még több provokatív jelenetben bővelkedik.

Meglehet, hogy néha nem egészen tökéletesen van megírva a forgatókönyvben, de a direktort nem is feltétlen a logika érdekli, inkább az emberi gyarlóság. Talán ez is a Saltburn nagy erőssége és sok néző esetében a támadható pontja is: ugyanis itt nincsenek kedvelhető karakterek. Mindenki furcsa, bogaras, sznob, számító, manipulatív szemétláda, éppen csak más-más fokozatban működnek. Ezért a mű befogadását nagyban nehezíti ez a tényező és az a kevés emberiesség, ami a film első felében van, szép lassan kezdik levetni magukról a szereplők. 

Sok-sok kritika és vélemény jelent meg azzal kapcsolatban, hogy miről is szól mindez. Lehet úgy is nézni, hogy miként hazudoznak a gazdagok saját maguknak nap mint nap, de van egy olyan olvasata is, hogy ez a belterjesség, mennyire kirekesztő és, hogy szinte lehetetlen bekerülni a körbe, mert az átlagember sosem lesz ennyire nárcisztikus, mint „gazdagék”. Közben meg azért ez az arisztokrata család igazából nem is olyan rossz, csak meglehetősen excentrikus és számos remek tulajdonságuk is van, szóval nem is feltétlenül rájuk vadászik a rendező. 
Aki jártas a brit filmekben, az angolok humorában és szarkazmusában, annak valószínűleg könnyebben lecsúszik a torkán a Saltburn. Aki viszont nem fogékony rá és inkább csak egy felhőtlen szórakozásra vágyna a mindennapokban, na annak ez az alkotás felér egy jókora gyomrossal.


