
Kitörölhetetlen emlékek
Anthony Hopkins sokadik nagyszerű alakítása teszi maradandó filmélménnyé az Egy életet, mely egy olyan emberről mesél nekünk, aki százak életét mentette meg, miközben a sajátját mindenféle hírverés nélkül élte le. Lélekemelő történet egy vészterhes időszakból sokkolásmentes tálalásban, ezt tudja a film. 
Amíg a nyugati nagyhatalmak szemet hunynak Hitler területi követelései felett és úgy gondolják, az odavetett konc jóllakatja majd a diktátort, egyesek pontosan tudják, hogy ez számára igen kevés és itt nem fog megállni. A békéért cserébe kapott Szudéta-vidék Németországhoz való csatolása még csak a kezdet volt, de máris egész emberáradat indult meg Prágába, ahol csak abban reménykedhetnek, hogy legalább a gyermekeiket biztonságos helyen tudhatják, amikor elszabadul a pokol. Ide, az áldatlan körülmények közé érkezik meg a fiatal bróker, Nicholas Winton (Johnny Flynn) és bár úgy tervezi, csak néhány napig marad, az ott látott élmények hatására elképesztő dologba vág bele. 

Anthony Hopkins a kisujjából kirázza a karaktert, aki ahelyett, hogy élvezné a reflektorfényt, sokkal inkább azért ostorozza magát, hogy bárcsak többet tehetett volna. Az Egy élet nem újítja meg a műfajt, hanem a már jól megszokott BBC alkotás, ahol a néző minden egyes elhullajtott könnycseppjét patikamérlegen mérik. Az térbeli és időbeli váltásoknak, a feszültségnek, a drámának, az akciónak, a humornak megvan a maga pontos helye és ideje, a színészi játék, a dialógusok, a vágás, a fényképezés és a zene is úgy van adagolva és megcsinálva, ahogy azt kell.
Az ember ne is akarjon többre vagy másra vágyni, mert az Egy élet küldetése, hogy biztonságosan és megbízhatóan nyújtsa a szórakozás örömét egy nehéz és komoly témában, éppen ezért nem is kísérletezik, nem sokkol, csak szépen elmesél egy megható történetet a múltból. Nem lehet rá haragudni, mert nem feltétlenül kell a II. világháború borzalmait és az emberek helytállását mindig gyomorszájba vágó módon bemutatni.


