
A törvény nevében (True Detective: Night Country), készítő: Issa López; szereplők: Jodie Foster, Kali Reis, Finn Bennett, Isabella LaBlanc, John Hawkes, Joel Montgrand, Fiona Shaw 56-72 perc; 4. évad; 2014-
Nagy várakozás övezte A törvény nevében legújabb évadát, amire majdnem pontosan 5 évet kellett várnia a nagyérdeműnek. Egy évtizede, 2014-ben még minisorozatnak indult, már a 4. szezonnal tért vissza, de az ötletgazda Nic Pizzolattót menet közben Issa López váltotta, mint showrunner. Egy női nyomozópárossal küldenek minket a harminc napos alaszkai éjszakába, ahol a misztikummal átszőtt bűncselekmény bogozgatása közben, nem egyszer visszakacsintanak a legendás első felvonásra.
Félelem és reszketés a törvény nevében
A Night Country névre keresztelt évad legnagyobb erénye egyértelműen az atmoszférája. A csontig hatoló fagyos nyitánnyal a néző hamar résztvevőjévé válik a sötétben megbújó Ennis fagyos mindennapjainak. Ezt elősegíti a tökéletes operatőri munka, a precízen megkomponált jelenetekkel. A hangulathoz még sokat hozzátesz a (szokás szerint) jól megválasztott bevezető dal. Billie Eilish Bury a friend szerzeményének szövege és a széria cselekménye között számos párhuzam fellelhető, már ezzel is megágyaznak a horrorisztikus és misztikus elemeknek is, melyek a sorozat magját alkotják (több-kevesebb sikerrel).

Kemény nők váltották a kemény férfiakat
Habár a 2. évadban már bemutatkozott egy női nyomozó, 2019-ben ismét két férfi volt főszerepben. A Night Country-ban húztak egy merészet és egy kemény női párost küldtek ki a hóra, Liz Danvers (Jodie Foster) és Evangeline Navarro (Kali Reis) személyében, kiket (ahogy az lenni szokott) egy korábbi ügy is összekapcsol. A karakterek között vibráló fagyos feszültség, lassan olvadásnak indul és egymást kiegészítve küzdik át magukat az akadályokon. A nyomozás mellett részben persze a magánéletükbe is betekintést nyerünk, emberibbé téve a rideg karaktereket. Jodie Foster hibátlanul lényegül át a tragikus múltú rendőr karakterébe, aki még a szerettei felé is képtelen kimutatni érzelmeit.
Hosszú az út a fény felé
Mivel a cselekmény a harmincnapos alaszkai éjszaka idejére lett pozicionálva, a környezet és hangulat remek északi krimik emlékét idézi meg bennünk, de sajna ehhez a narratíva már nem adja meg azt, amit kellene. Az erős felütés után úgy érezni, egyre vánszorog előre a sztori, vontatottá és kiszámíthatóvá válnak az újabb részek (pedig összesen csak 6), és szinte kizárólag csak a cliffhangerek nyújtanak némi izgalmat. A komótos tempó – melyet az 5. epizód némileg megtör – mellett az is „nehezen emészthetővé” teszi a sorozatot, hogy több olyan mellékszálat beleszőnek, melyek inkább csak zavarják a nézőt és összegubancolják a fonalakat, ahelyett, hogy érthetőbbé tennék a történéseket. Sok esetben feleslegesnek és erőltetettnek hatnak, úgy tűnik, mintha minden ötletet meg akartak volna valósítani, ami ehhez meg az évad volt túl rövid.




