Fejlesztő és kiadó: Brain Seal Ltd.; Platform: PC, Xbox One & Series X|S, Switch, PS4|5
Klasszikus árkád játékokat megidéző Geometry Survivorban szimplán menekülnünk kell a felénk rajzó barátságtalan hordák elől, míg a hacacáré automatizálva lett.
A Geometry Survivor bár látszólag úgy tűnik, hogy az Atari boszorkánykonyhájából származik, de nem egy újabb Recharged játék került terítékre, hanem egy teljesen új cím, melyet az eddig RPG-ken szorgoskodó brit indie csapat fejlesztett. Történetet keresve sem találhatunk tesztalanyunkban, a célunk pusztán annyi, hogy mértani alakzatú járművünkkel túléljük az ellenséges kamikáze „űrhajók” garmadáját – és ehhez összesen 20 perc áll rendelkezésünkre. Természetesen, ahogyan annak lennie kell, az idő múlásával arányosan egyre többen és nagyobb intenzitással teszik keservessé a megpróbáltatásokat, de szerencsére vannak felszereléseink, amik visszatart(hat)ják őket.
Ezek pedig a bevezetőben már elhintett önvezérlő fegyvereink, melyeket szintlépések után fokozatosan adunk hozzá teknőnkhöz, de bizonyos időközönként fejleszthetjük is azokat. A kezdeti státuszban csupán egy lassú, de amúgy egészen pontos célzási kvalitással megspékelt rakéta szerű mordállyal lövöldözhetünk, ami – akárcsak a többi támadási eszközünk – egyetlen találattal képes bárkit kiiktatni. A darabokká lőtt nemeziseink kék és sárga pöttyöket hagynak maguk után: ezek jelentik a tapasztalati pontokat, s ha elég ügyesen szlalomozunk a tömegben, akkor bizony hamar hatékonyan tudunk pufogtatni.
Nekünk tehát csak mozgatnunk kell a geometriai idomunkat, amik közül indításkor több közül is mazsolázhatunk, s mind a nyolc teljesen eltérő képességgel lett felruházva. Ezeket azonban mindenekelőtt a főmenüben szükséges megvásárolnunk egy spéci valuta ellenében. Virtuális tőkénk a rátermettségünktől függően kamatozik, vagyis minél tovább húzzuk szuflával a fent említett időintervallum ideje alatt, annál jobban gyarapodik a pénztárcánk. S ha ez nem volna elég, a Shop almenüben még egyéb talentumainkat, úgymint például több életerő, gyorsabb mozgás vagy loot mágnes is feltornázhatjuk.
Mindezek miatt sokadik nekifutásra egyre könnyebbé válik a Geometry Survivor, és ha egyszer eljutottunk a végéig, nem biztos, hogy rövid időn belül újra elővesszük, ugyanis egyetlen játékmódot leszámítva semmilyen más típusú tartalmat nem találunk benne. Az sem szolgál előnyéül, hogy ellenlábasaink minden egyes alkalommal ugyanabban az időpontban és pozícióban teleportálnak az orrunk elé, s nem véletlenszerűen, ahogyan egy ilyen típusú játéknál elvárható. Sajnos könnyen kiismerhetőek az események, ami legvégül ahhoz vezet, hogy egy rövid idő után monotonná válik, és ha már egyszer kiizzadtuk azt a húsz minutumot, nem biztos, hogy újra megéri elvergődni addig. Odáig viszont mindenképpen szórakoztatónak mondható akcióshooter, és egysíkúságát leszámítva tulajdonképpen nincs különösebb probléma vele.
Legutóbb ezt teszteltük: