Fejlesztő és kiadó: QUByte Interactive; Platform: PC, Switch, PS4|5, Xbox One & Series X|S
Bő 30 évvel a megjelenése után a Top Racer trilógia jelenlegi generációs konzolokon és PC-n is befarolt. A 16-bites változat nosztalgikus varázsát sikerült átkopírozni, ám ezen felül kevés egetverő tartalmat találunk benne.
1992-ben jelent meg a Top Racer minden idők legnépszerűbb 16-bites konzoljára, a Super Nintendóra. Az autóversenyzős játék a hazájában, a Japán piacon kívül gyakorlatilag mindenhol Top Gear címmel vált ismertté, így itthon is, és olyan máig felejthetetlen klasszikusok inspirációjából született, mint például az Outrun vagy a Lotus Turbo Challenge. Különösebben nem bonyolódnék bele részletesen a fejlesztési hátterére, de az utóbbi alkotás egyik neves programozója mindkét játékon közreműködött, míg zeneileg is hallunk bennük hasonló aláfestő muzsikákat.
Az emlékezetes dallamok visszatértek, s a szélesebb publikum végre emulátor nélkül is száguldozhat ezekben a formabontó árkád játékokban, egész pontosan trilógiában, ugyanis a Top Racer Collection a franchise három különböző epizódjának gyűjteményét takarja. Ezek név szerint a következők: Top Racer, Top Racer 2 és Top Racer 3000, illetve tartalmaz egy némileg rossz szájízt hagyó meglepetést is. Az átiratért felelős QUByte Interactive a pakk mellé csomagolta a Top Racer Crossroadst, ami megvalósítását tekintve gyakorlatilag közel 100%-ig megegyezik az első résszel, csakhogy a brazil fejlesztők állítása szerint ebben emblematikus versenyautók volánjai mögé ülhetünk.
Zsáneren belül anno hatalmas újdonságot jentett, legalábbis az otthon nyüstölhető videojátékok tekintetében mindenképpen, hogy az 1992-es Top Gearben Racerben járgányaink üzemanyaggal működnek, emiatt pedig egyes futamok esetében javallott a depóba is kikanyarodnunk, máskülönben pillanatok alatt leállunk. A ’93-as és ’95-ös galaktikus folytatás pedig jellemzően előnyére fejlődött, hiszen autóink sérülékennyé váltak, valamint egyes tulajdonságaikat, mint például a motort, a kasznit, a színt vagy akár a mindhárom játékban fontos nitrót fejleszteni lehet.
A ráncfelvarrás nem sikerült rosszul. Lényegében megkaptuk a hamisítatlan SNES-változatot, s az AI konkurencia továbbra is olyan dolgokra képes, amire egy játékos még álmában sem – vagyis még az egyébként baromi nehéz amatőr szinten is gyakorta a meghajmeresztőbb módon csal. Az eredeti menürendszer a kukában landolt és alapos modernizáción esett keresztül, de átláthatóság szempontjából megfelel korunk követelményeinek. A PC-s tesztelés során legfeljebb csak azt a minimális, de könnyen megszokható kivetnivalót találtam benne, hogy túlságosan hagyatkozik a konzolos kezelésre, ergo kizárólag billentyűzettel vagy gamepaddal kontrollálhatjuk. Azonban ezt leszámítva kellemes meglepetés, hogy a helyi maximum négyjátékos multi mellett végre online is 600km/h-val repeszthetünk társaink ellenében. Valamennyi játékmód, úgymint a Campaign, a Quick Race és a variálható pályákkal megspékelt Custom Cup egyaránt játszható többedmagunkkal.
Több, mint 140 pályát kínál a Top Racer Collection, ám igazán egetrengető újdonságokra senki ne számítson. Természetesen most már 4K-ban pompázik, de ezt kivéve érdemben semmi nem változott, s valójában nem volt szükség ilyesmire. A főmenüben extraként átböngészhetjük a három retro cím japán nyelvű kézikönyvét és olvashatunk részletes háttérinformációkat a kulisszatitkukról is.
Legutóbb ezt teszteltük: