Xatrom Command – játékteszt


Fejlesztő: Leaf Team Games, 9Ratones; Kiadó: Ratalaika Games; Platform: PC, PS4|5, Xbox One & Series, Switch

Kooperatív módban még van némi potenciál a Xatrom Commandban, de kevés értékelhető ötletet találni ebben az aprócska akciójátékban.

Egy nevenincs kormányzat által fenntartott szupertitkos laboratóriumi kísérlet kudarcba fullad, aminek következtében a teljes bázist ellepi egy idegen faj. Egy- vagy kétjátékos együttműködés során számolhatunk le a betolakodókkal, akiket 50 szimpla képernyős pályán fegyvereink segítségével küldhetünk másvilágra. A Xatrom Command mechanikája olyan árkád játékok ötvözetét idézi, mint a Bomberman vagy a Commando, de például az utóbbi, 1985-ös klasszikushoz képest olyan kevés érdemleges tulajdonságot tartalmaz, hogy az 1 órás monoton végigjátszás után jobb, ha inkább mindenhonnan letöröljük.

Manapság a Ratalaika Games az egyetlen olyan bátor indie kiadó, amelyik szerencsés esetben megpróbál bennünket visszakalauzolni a videojátékok aranykorába. Hasábjainkon megemlékeztünk néhány címükről, amik között sajnálatosan akadt arcpirító blama is. Jelen tesztalanyunk ezt a sort erősíti, pedig igazán nem kellett volna sok, hogy összességében szórakoztatóvá váljon. Ezúttal az a feladatunk, hogy szitává lőjük a felénk szaladó vagy minket célba vett csúnyaságokat, illetve a zöld dobozok megsemmisítésén kell szorgoskodnunk. Ha mázlink van, ezekben a tárgyakban limitált töltényekkel megspékelt spéci fegyvereket vagy hp-növelőt is kipotyognak.

Az életünk száma gyakorlatilag végtelenített, tehát, ha mi kerülünk az örök vadászmezőkre, akkor kezdhetjük elejétől az aktuális szintet – de igazából erre részemről maximum egyszer volt példa, és az is csak azért történt, mert az egyik macskám épp a hátamra ugrott. Viszont, ha kilépünk a játékból, majd a későbbiekben újra nekirugaszkodunk, abban az esetben a csinnadratta kezdődhet az legeslegelejétől. Minden ötödik szinten gigászi főellenséggel nézhetünk farkasszemet és 10 pályánként megújul a nemeziseink felhozatala, illetve a környezet is, bár igazából csupán külcsínbéli változásokról beszélhetünk.

Mákunkra a Xatrom Command végtelenül egyszerű játék, ám pechünkre egyedül piszkosul unalmas, olyannyira, hogy a fele tájékán majdnem elvesztettem iránta az érdeklődésemet – a kávészünet tartotta bennem a lelket. Lokális multiplayer módban viszont egészen mókás, hiszen feleződik az említett, egyébként sem túl hosszadalmas játékidő.

10 3

 

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Snufkin: Melody of Moominvalley – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk A hét röhögései (512.)
Következő cikk A Rebel Moon folytatásának hivatalos előzetese az első színvonalát sejteti