Die by the Blade – játékteszt


diebytheblade0

Fejlesztő: Grindstone, Triple Hill Interactive, Toko Midori Games; Kiadó: Grindstone; Platform: PC

Egymás elleni harcra fókuszál a Die By the Blade, ami eleinte ígéretesnek tűnt, de mostanra már bebizonyosodott, hogy az 5 évig tartó fejlesztésnek még korán sincs vége.

Különösebb sztorimód nélkül érkezett debütálásakor egyelőre kizárólag személyi számítógépekre a Die by the Blade, mely Japánba kalauzolja a játékosokat, akik távol-keleti karakterekkel és tradicionális közelharci fegyverekkel egy az egy elleni küzdelmek során csillogtathatják meg rátermettségüket. A harcművészeti akciójátékban az a győztes, aki a legfeljebb 8 menetes összecsapásokon valamennyiszer egyetlen találattal legyőzi ellenfelét.

diebytheblade1

Nem kis túlzás azt állítani, hogy a Die by the Blade gyakorlatilag a jól irányzott „kivégzésekre” fókuszál, mert sikeres találat esetén bizony látványosan röpködnek a végtagok és literszámra ömlik a vér. Ugyanakkor teljességében a rutinunkra van bízva, hogy miként használjuk a védekezésre és támadásra kalibrált gombokat, mivel az általunk kiválasztott harcos képes hamar elfáradni és ebben az esetben értelemszerűen mindkét funkció használhatatlanná, vagy legalábbis kevésbé hatékonnyá avanzsálódik. Ám azt is érdemes megjegyezni, hogy röpke, 1-2 másodperces pihenő után ismét lehetőség nyílik katanánk vagy jarink fogatására.

diebytheblade2

A karakterválasztó képernyőn 7 szereplő közül válogathatunk, s rövid leírások keretében hangyányit megismerhetjük életútjukat. Tulajdonságaik szerint eltérőek a fizikai adottságaik, úgymint az akaraterejük, a gyorsaságuk, a reakcióképességük és a támadási sebességük, illetve olykor a kezükben lévő borotvaéles eszközeik. Két különböző támadási metodikával vethetjük be őket, vízszintesen és függőlegesen, illetve tetőtől talpig hadonászhatunk velük – éppen ezért, vagyis a jobboldali analóg kar miatt erősen ajánlott a gamepad használata. Játszhatunk botok ellen többféle nehézségi szinten, valamint helyi- vagy online egymáselleni módban.

diebytheblade3

A menürendszer hangulata mintha a közelmúltban kiadott Mortal Kombat epizódokból lett volna átemelve, s még zeneileg is azokat idézi. Csakúgy, mint a fejlődési rendszer, amikkel átöltöztethetjük kedvenc bajnokainkat, plusz még kardunk és lándzsánk kinézetét is megváltoztathatjuk, de persze nem ingyen. Szerencsére mikrotranzakciókról nincs szó, pénztárcánk győzelmünk esetében terebélyesedik, de mindez a szintlépést leszámítva valamennyiszer nagyon garaskodó.

A Die By the Blade az internetes küzdelmekre lett kihegyezve és sajnos a kezdeti – viszonylagos – lelkesedést követően erősen megcsappant a játékosok száma. A felvidéki alkotók szemlátomást jócskán idő előtt adták ki kezeik közül produktumukat és ezt legutóbbi bejegyzésükben ők maguk is bevallották. A komplett megjelenés valójában gyengébb Early Access-t idéz: kevés az igazán érdekes tartalom, plusz a netes kapcsolat sokszor iszonyatosan nyögvenyelős és emiatt gyakran képtelenség többek közt védekezni, s egyszer csak arra leszünk figyelmesek, hogy elgurult a fejünk. A további problémákat azonban nem kívánom hosszasan kivesézni, arra ott vannak a megfelelő fórumok, de maradjunk annyiban, hogy a jelek szerint már gőzerővel dolgoznak egy nagyobb hibajavításon, aminek köszönhetően azért még kisülhet valami igazán jó is.

6. szék

 

 

Legutóbb ezt teszteltük:

Saviorless – játékteszt

Hozzászólások

hozzászólás

Előző cikk Jake Gyllenhaalt gyilkossággal vádolják az Ártatlanságra ítélve sorozatban - trailer
Következő cikk Anya Taylor-Joy emlékezetes szerepeiről mesélt és Stephen Colberthez is beugrott