Bad Boys – Mindent vagy többet (Bad Boys – Ride or Die), rendezte: Asil El Darbi, Bilall Fallah szereplők: Will Smith, Martin Lawrence, Alexander Ludwig, Vanessa Hudgens, amerikai akció-vígjáték, 115 perc, 2024., 16 éven aluliaknak nem ajánlott!
Kartellgyanú
Miközben Mike Lowrey és Marcus Burnett nyomozók azon ügyködnek, hogy tisztázzák néhai főnöküket, maguk is üldözöttekké válnak, de mindig számíthatnak egymásra, a családra és a barátokra. A Bad Boys – Mindent vagy többet ugyan nem váltja meg a világot, de van annyira vicces és akciódús, hogy szebbé tegye a nyarunkat.
Az örök agglegény Mike végre házasságra adja a fejét, de az örömbe üröm vegyül, mert az esküvőn Marcus annyira felspannolja magát, hogy infarktust kap. A történtek után mintha kicserélték volna őket, előbbi folyton aggódik a jövő miatt, utóbbi a kórházból kikerülve halhatatlannak hiszi magát. Ebben az állapotban éri őket a sokk, a néhai Howard kapitányt korrupcióval vádolják, miután nagy összeget utalnak a számlájára és kapcsolatba hozzák a drogkartellekkel. A fiúk mindent bevetnek, hogy tisztára mossák szeretett főnökük nevét, de az ellenfél minden eddiginél elszántabb és veszélyesebb. A miami zsarupáros, Mike Lowrey és Marcus Burnett 1995-ben köszöntek be először a mozikba, a film pedig egy csapásra ismertté, pontosabban ismertebbé tette a stand up komikus Martin Lawrence-t, a zenész-sorozatszínész Will Smith-t és a videoklip rendező Michael Bayt. A folytatások között évek teltek el és a türelmetlen rajongók előzetes várakozásainak eleget téve egyre nagyobb bevételeket könyvelhettek el maguknak az egyes részek. A harmadikban aztán olyan dolgok történtek, melyek a 4. rész alaphangját is megadják.
Amikor egy sikeres franchise hosszú évtizedek óta velünk van, akkor a szereplők, az alkotók és a rajongók együtt öregszenek, miközben a mozi és a moziba járó közönség fiatalodik, megújul. Nem könnyű úgy filmet csinálni, hogy egyszerre legyen friss és hagyománytisztelő, ez sokszor nem is sikerül, a legnagyobb sikert elérő harmadik rész esetében nem is éreztem ezt, de a negyedik résszel minden a helyére került. A harmadik részt jegyző rendezőpáros mostanra mintha ráérzett volna, miről is szól ez az egész és csináltak egy olyan akcióközpontú filmet, ahol a főszereplők nem azon nyavalyognak egyfolytában, hogy milyen öregek és mikor mehetnek már nyugdíjba. Az előző résszel behozott fiatal csapat végre nem csak azért van itt, hogy egyfolytában az öregek orra alá dörgölje, mennyire eljárt fölöttük az idő, hanem mindenki teljesen egyenrangú partner mindenben. Mike fia, Armando is végre értelmesebb szerepet kap, ráadásul az életet eddig nagykanállal habzsoló, elkényeztetett úrfit alakító nyomozó is megkomolyodik az apaság (na meg a házasság) által. Nincs tehát folytonos nyafogás, cikizés, zsörtölődés és lelkizés, csak humor és kőkemény akció. Egészen újat és eget rengetőt persze nem vártam és nem is kaptam, az ilyen típusú filmek gyakorlatilag összes kötelező elemét megkapjuk, köztük a legfontosabbat is: a rosszfiúnak egészen addig van egy halvány esélye, amíg el nem kezd b…odni a főhős családjával. Smith-t láthatóan nem viselte meg annyira, hogy kitiltották az Oscar-gáláról, Lawrence-nek sem kerül semmibe, hogy karakterbe kerüljön, Eric Dane pedig egy igazán sármos pszichopata.
Asil El Darbi, és Bilall Fallah rendezőpárosa a munkakapcsolat révén lassan eljutnak oda, ahova a két főszereplő, ami pedig a bunyót, lövöldözést, autós üldözést és robbantásokat illeti, azt mindig képesek egy újabb szintre emelni. A Zimmer istálló versenyzője, Lorne Balfe kitűnően ért ahhoz, hogy régi kedvencek jól ismert dallamait újra értelmezze a jelenkor elvárásainak megfelelően, a Bad Boys-filmek egyébként is az ütős zenékkel válnak teljessé.
A Bad Boys – Mindent vagy többet, ha nem is ad mindent, de többet, mint amit vártam tőle, mert nem két kivénhedt nyomozóról szól, akiket a saját kollégáik és a bűnözők is kiröhögnek, hanem egy összeszokott párosról, akik bármit megtesznek a másikért és ha kell, fiatalokat megszégyenítő módon vetik bele magukat az akcióba.