
Amerika, ’50-es évek, kémia, nők, főzés, karrier?
Amerika, az ’50-es években. A férfi hazajön a munkából, leteszi a kalapját: „Megjöttem drágám!” A nő martinis pohárral a kezében a vacsorához kíséri, a gyerekek felkelnek a tévétől… Vajon hogyan illik bele ebbe a képbe egy egyedülálló, dolgozó nő? Neki ki főz vacsorát, ha hazaér a laborból? A Minden kémia egy nyolcrészes sorozat az Apple TV+-on, ami Brie Larsonnal a főszerepben megmutatja, hogy mit érhetett el egy okos, céltudatos, határozott, de zárkózott ember ekkoriban, aki történetesen nőnek született. Bonnie Garmus nagysikerű könyve alapján készült.


A Minden kémia jó visszajelzéseket kapott, minden oldalról megvizsgálva igazán tisztességes munka is, mi valamiért mégis nem találtuk meg benne azt a szikrát, ami miatt kiváló lehetne (fenntartva magunknak, hogy még a legjobb filmeket/sorozatokat is lehet befogadói oldalról egyszerűen csak rosszkor nézni). A történet kettős, olyan, mint egy szépen horgolt bosszúságszatyor: először is beledobáltak mindent (de tényleg mindent), ami egy női sorozathoz kell, és utána rászórtak minden mást is, ami nőként az adott korszakban sérelmes lehetett (de tényleg mindent), aztán ezeket jól összerázták, és kiöntötték egy szépen berendezett konyhaasztalra a bárgyú porcelánboci tejkiöntő, és a finoman gőzölgő húsos pite mellé. A kettősséget az is jól illusztrálja, hogy egyrészt tele van nagyon előremutató dolgokkal (például a női test valós megjelenítése terhesség után), de néhol meg a legegyszerűbb lányregény-klisékhez nyúl mégis.
A sorozat többet akar fogni, mint amivel elbírt. Nyolc rész sok idő, de mindenre nem elég. Egyenrangú lett benne végül így minden történeti szál, és nem derült ki, hogy mi volt az az egy, amiről mesélni akart. Természetesen senkit sem szeretnénk lebeszélni róla, ez csak annak a bosszankodása, hogy lehetett volna még korszakosabb is, mert mindent összevetve hiánypótló, jó széria ez.


