Fejlesztő: Limited Run Games, Rainbow Arts; Kiadó: Ziggurat; Platform: PC, Switch, PS4|5
Folyamatosan jönnek a retro játékok újrakiadásai vagy feldolgozásai, a Rendering Ranger: R² [Rewind]-ből pedig kiderül, hogy némely klasszikus szimplán nem szolgált rá erre.
A több éve visszavonult Manfred Trenz neve sokak számára egybeforrt a shoot ’em up zsánerével. A német fejlesztő olyan világszerte hatalmas népszerűségnek örvendő játékokkal tette le a névjegyét, mint például az R-Type, a Turrican, a Katakis vagy a Giana Sisters, így igazán örvendetes, hogy velem együtt végre a szélesebb publikum is megismerheti a Rendering Ranger: R²-t, ami a második és egyben szélesebb megjelenése kapcsán a [Rewind] titulussal gazdagodott. Jelen tesztalanyunk beszerzése 1995-ben kihívást jelentő ritkaságnak számított, ugyanis eredetileg Super Famicom készülékeken debütált pusztán egyetlen piacra korlátozva (mintegy tízezer legyártott példányban). Egyeseknek talán ismerősen csenghet ez a masina, hiszen valójában a 16-bites sztárkonzolról, a Super Nintendóról van szó, amely Japánban ezen a számunkra különleges néven került forgalomba.
A Rendering Ranger: R² [Rewind] szögegyenes sztorija szerint egy spéci katonai osztag embereként megálljt kell parancsolnunk a Földet megtámadó idegen inváziónak. Összesen 9 különböző pályán vághatunk bele a nonstop lövöldözésbe és mindez két különböző, de horizontális prezentációban csúcsosodik ki. Egyrészt a lineáris csinnadratta közepette irányíthatjuk hús-vér hősünket, másrészt pedig az űrhajónkat kontrollálva lőhetjük ripityára az ellenséges gépeket, ágyúkat és lényeket; szóval leegyszerűsítve a játékunk valójában olyan benyomást nyújt, mintha az R-Type és a Turrican ötvözete lenne. Természetesen felbukkannak benne a megszokott, égből potyogó fejlesztések, amiket megkaparintva hatékony tűzerőre, életerőre vagy HP-ra tehetünk szert. Sajnálatosan a játék sebessége gyakorta túl gyorsnak, szinte követhetetlenül átláthatatlannak bizonyult és ha érdemi újdonságként nem menthetnénk benne bárhol vagy tekerhetnénk vissza (rewind) a történéseket, akkor biztos vagyok benne, hogy az ötödik szintnél nem jutottam volna tovább.
A főmenüben kiválaszthatjuk a Targa című játékot is, mely a Rendering Ranger nyugati/PAL piacra szánt – originál – változatának ígérkezett, ám a megjelenést illetően végül csak a felkelő Nap országában látott benne potenciált a néhai kiadó, a Virgin Interactive japán részlege. A játékos által irányítható teknő és karakter küllemét leszámítva gyakorlatilag semmilyen eltérést nem tapasztalhattam benne. Ugyanakkor a „hiánypótló” CRT mód mellett a Museum menüben böngészve a készítők némi bónusszal is kedveskedtek nekünk: meghallgathatjuk a játék zenéjét, elolvashatjuk a japán és angol nyelvű kézikönyveket, valamint megcsodálhatjuk a termék dobozát is.
Apró észrevételek, hogy a PC-s változatot csak ablakos üzemmódban nyüstölhetjük, míg a felbontás (maximum 4K) igazodik a kor szelleméhez. Mindazonáltal az átiratért felelős munkatársak az említetteken felül nem igazán erőltették meg magukat, de nem gondolom, hogy ez annyira eget rengetően problémás volna, hiszen valószínűleg a legtöbbünk kis túlzással most hallott először a Rendering Ranger: R² [Rewind]-ről. Címünk összességében egészen szórakoztató akciójátéknak mondható, ami kőkeményen megköveteli a precizitást és azt, hogy bemagoljuk, hogy az eszeveszett száguldozás közepette milliméter pontosan hova érdemes pozicionálnunk.
Legutóbb ezt teszteltük: