
Mindhalálig blues
Ryan Coogler és Michael B. Jordan újabb közös filmje a múlt század 30-as éveibe visz minket vissza, ahol egy ikerpár a szülővárosába visszatérve a megnyugvás helyett a gonosszal kénytelen szembenézni. A Bűnösök erős alkotás, mely a gyapotföldi élet nehézségeit bemutatva vált át véres öldöklésbe. 
A poros kisvárost és a végtelen gyapotmezőket járva szedik össze a személyzetet az egykori szerelmek és barátok közül, akik nem tudnak ellenállni a pénz csábításának. A megnyitóra összesereglik az egész környék, hatalmas buli kerekedik, ám ekkor megjelenik három furcsa szerzet, akik mindenáron be akarnak jutni. Azon túl, hogy fehérek és udvariasak, jelenlétük végtelenül nyomasztó. Vajon mi a valós szándékuk? 
A Bűnösök egy újabb közös munka a forgatókönyvíró-rendező Ryan Cooglerrel A megálló, a Creed– és a Fekete párduc-filmek után, valamint további közös filmek vannak készülőben. A film a harmincas években játszódik és egy olyan állapotot mutat be, amikor a feketék reggeltől estig dolgoztak, de relatíve szabadon és békében, a megkülönböztetés és az ellenük irányuló gyűlölet ugyan jelen volt, de kevésbé markánsan. A kisvárosi közösségben mindenki ismer mindenkit és mindenkinek megvan a maga szomorú története, a veszteség, a megaláztatás, a börtön, az alkoholizmus stb.

A film egy ponton családi és társadalmi drámából átmegy véres horrorba, és attól kezdve minden a túlélésről szól. A gonosz ismerős is meg nem is, megjelenésében nem különbözik attól, amit eddig láttunk, de a szándéka zavarba ejtően nemes, mikor megváltást, egyenlőséget, boldogságot ígér. Vajon a vérrel írt vezeklés az egyetlen út? 
A Bűnösök kizökkent a komfortzónánkból, ahogy a műfajok között lavírozik, az egyik pillanatban még egy nagybácsit látunk, aki az orális szex rejtelmeibe avatja be érdeklődő, ám kissé meglepett unokaöccsét, a másik pillanatban a blues teljes története megjelenik az öreg fűrészmalomban, hogy aztán térdig gázoljunk a vérben. Erős, emlékezetes, szokatlan.


