Fejlesztő, Kiadó: Milestone; Platform: PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S, Nintendo Switch
Hazai aszfaltcsíkkal bővült a MotoGP 25 pályáinak választéka, de van más ok is, amiért érdemes belekóstolni az idei változatba.
A MotoGP idei szezonja meglehetősen nagy dolgokat szállít. Először is ott van a tény, hogy Marc Marquez megkapta a zöldkártyát a pirosakhoz, vagyis a piroskártyát, vagyis…. de hát értitek. Ilyen csapattárssal a gyári Ducatinál Bagnianak igen sok dolga lett hirtelen. Olyannyira, hogy nem is Ő a második erő, de nem is a tavalyi bajnok, ugyanis az Apriliához igazolt Martin a szezoneleji tesztek óta sérüléssel bajlódik, amire még sikerült is rátenni egy lapáttal Jerezben. A másik Marquez, Alex az, aki rendszeresen borsot tör a bátyó orra alá, olyannyira, hogy jelen pillanatban (Le Mans előtt járunk) vezeti is a bajnokságot egyetlen ponttal.
A magyar rajongónak viszont egész mástól (is) izgalmas a 2025-ös szezon. Annyi bénázás után (Balatonring, Hajdúnánás, ….), úgy néz ki végre tényleg újra rendezhet hazánk (1990 és 1992 után) gyorsaságimotoros világbajnoki futamot (sőt, Superbike is lesz). A helyszín a Balaton keleti partja mellett elterülő, frissen felhúzott Balaton Park pályája. Jelen pillanatban még serényen ügyködnek a pálya tulajdonosai, hogy megkapja az aszfaltcsík a végső engedélyeket és a megfelelő licenszet, melyhez jó pár átalakítást el kellett végezni. No de mi sem bizonyítja jobban, hogy mindez már több mint remény, hogy a hivatalos játékba is bekerült a pálya, úgyhogy még a versenyzők előtt ki is próbálhatjuk (nekik erre júniusban lesz lehetőségük, egy soron kívüli teszten).
Na de essen szó végre a MotoGP 25-ről is, hiszen ez a cikk igazi tárgya. Nos a sorozat legfrissebb részére is igaz a bevezető téma, ugyanis az idei változat is tartogat újdonságokat. Mindjárt kezdhetjük azzal, hogy immár Unreal Engine 5 dübörög alatta, ami tetten érhető a grafika fejlődésében (nem, sajnos a karaktermodellek továbbra is olyanok, mintha egy rossz bábszínházból szabadultak volna). Főleg a pálya maga, a kiszolgáló épületek, illetve a közönség fest szebben, de jó néhány effekt (pl. az eső) is élethűbb összképet ad. Nem látható, viszont annál inkább hallható változás is van, ugyanis a különféle hangok is kaptak egy jelentős upgrade-et a motorcsere kapcsán. A vájtfülűeknek érdemes tehát fülelni.
Kezelhetőség szempontjából az Arcade és Pro experience áll rendelkezésünkre. Az első természetesen inkább a kezdőknek kedvez, míg aki a másodikba vág inkább bele, annak alaposan meg kell küzdenie a motoron maradásért. Természetesen mindhárom világbajnoki kategória (vagyis a MotoGP mellett a Moto3 és Moto2 is) képviselteti magát, az összes versenyzővel és pályával (visszatért amúgy a sokáig leginkább hazainak számító cseh Brno is).
Ami viszont igazán újdonság a MotoGP 25-ben, hogy gyakorlásként, pihenésként, felkészülésként (megfelelő aláhúzandó, mert mindenkinél más az ok) tolhatunk flat track, supermoto és minimotoros versenyeket is. Természetesen nem a megszokott pályákon, hiszen erre nem alkalmasak, de kapunk mindegyikhez speciális helyszíneket (sajnos csupán 2-2-t mindegyikből, ezt kicsit szűkmarkúan mérte a Milestone – nagyon reméljük, hogy patcheléskor bővülhet még a repertoár). Ezeken a futamokon is a MGP mezőny sztárjai indulnak, de nyilván külön masinával, amelyek azért a csapatok színvilágát hozzák. Nagyon más ezeket a gépeket terelgetni, a minimotorok állnak a legközelebb a gyorsasági műfajhoz, a többit erősen tanulni kell, de színesítésnek mindenképp jópofa.
Szót illik még ejteni a rivális rendszerről, amivel a karrier módot bolondították meg. Elvileg ez arra lenne hivatott, hogy extra, egyedi izgalmakat hozzon a virtuális évad során, de sajnos az egész inkább csak szájkaratére korlátozódik, a pályán zajló tényleges történések nem befolyásolják. Szép szép, de inkább érzem parasztvakításnak, sem mint tényleges igazi újításnak. A motorfejlesztések is amúgy hasonló módszerrel zajlanak, beszélgetés során említhetjük min kellene szerintünk változtatni. Viszont a mérnökök csak akkor figyelnek arra amit visszajelzünk, ha a pályán is bizonyítunk (tehát ha rosszul megyünk, akkor inkább nem hallgatnak ránk). Ez legalább valamennyire korrekt.
Összességében megint elmondható, mint minden évben, hogy a MotoGP 25 jó irányba mozdította el a sorozatot, de mindennel együtt nem történt akkor lépés, hogy jó szívvel 8-ast adjak rá. Mi kellene ehhez? Khhm…. szebb karaktermodellek, vagy hogy valami olyasmit hozzanak megint, mint a 2022-es NINE volt. Így inkább csak nyugtázhatjuk, hogy idén is van/volt MotoGP játék, amelyet leginkább a fanatikusok fognak értékelni, a műkedvelőknek bőven elég lehet a tavalyi változat, vagy valamelyik korábbi. Tudom, kicsit szigorú vagyok, mert hiszen idén valóban tudtunk újdonságokról beszélni (lásd fenn), de ahogy az iskolában is meg kell dolgozni az ötösért, a kritikusok sem fogják könnyen dobálni a jobb pontszámokat, csak ha van is rá valódi ok.
(A tesztpéldányt a Magnew biztosította)
Legutóbb ezt teszteltük: