
A tizedes háreme egy méltatlanul elfeledett gyöngyszem, amelynek letaglózó és vérfagyasztó befejezésében kőkemény leckét gördít az élet a karakterek elé. Kockázatos dolog egy nő érzelmeivel játszadozni, különösen akkor, ha egyszerre több nőről van szó, és a megbocsátás, még ha nehezebb is, de mindig előre mutatóbb a lelket felemésztő bosszúnál. Sajnálatos, hogy ezt túlságosan későn tanulják meg.



Ehhez képest A tizedes háreme, miután a játékidő első felében Siegel egy könnyed hangvételű melodrámának ágyaz meg, végül egy hátborzongató, brutális, és némely elemében már-már egy horrorfilmmel vetekedő pszicho-erotikus thrillerbe csap át. Hol a lányiskola épületének falai közé zárt karakterek vágytól és indulattól fűtve hazudoznak, verik át egymást és manipulálják a másikat, olyan magas szinten, hogy az egy ponton a megbocsátás és a happy end legeslegutolsó csíráját is kíméletlenül eltapossa.



Pontosan az ilyen filmekre szokták mondani, hogy méltatlanul alulértékelt darab, vagy még inkább: méltatlanul elfeledett gyöngyszem. A tizedes háreme egy hihetetlenül jó pszicho-erotikus thriller, amelynek végkicsengése nem csak Eastwood komplett pályafutásában ritka példány, de úgy en bloc a teljes filmtörténelemben sem mindennapi vendég. A letaglózó, vérfagyasztó befejezésben kőkemény leckét gördít az élet a karakterek elé. Kockázatos dolog egy nő érzelmeivel játszadozni, különösen akkor, ha egyszerre több nőről van szó, és a megbocsátás, még ha nehezebb is, de mindig előre mutatóbb a lelket felemésztő bosszúnál. Sajnálatos, hogy ezt túlságosan későn tanulják meg.


