
Pincedémonból jégdémonná
A Fekete telefon alig 19 millió dolláros költségvetéséhez képest 161 milliót hozott a mozikasszáknál, értelemszerűen jöhetett is a folyatás. Az első rész alapjául szolgáló Joe Hill-szöveg azonban egy nagyjából 30 oldalas novella, így adódott a kérdés: az író-rendező Scott Derrickson, és a producer-író C. Robert Cargill párosa milyen irányba görgeti tovább a történetet önerőből? Valóban csupán a Hill-szállította alapötlet adta az első mozi varázsát vagy van még itt kraft még egy hangulatos etaphoz?


Másrészt a rángatózó, szemcsés, amatőr képfoszlányok sűrűbb, helyenként egyenesen az avantgárd film absztraktságát karcolgató jelenlététől maga a hangulat is sokkal sűrűbb lesz, amitől a néző magabiztosabb fogódzót kap ahhoz, hogy úgy értse magát a filmet, mint egyfajta megidézését a 70-as évek “sorozatgyilkosos esztétikájának”, ami talán az Investigation Discovery-n és társain futó true crime sorozatokból lehet ismerős.
A fő érzelmi mozgatórugóként működő családi dráma sajnos kevésbé árnyalódik az első mozihoz képest, a “nagy fordulat”-ként tálalt elem így hatástalan marad (sőt, ha szőrösszívű lennék, azt is mondanám, hogy egyenesen “megbecsteleníti” az első rész mély drámáját, mivel egyszerűen a főgonosz gonoszságának még gonoszabbá tételére, tehát egy horrorsablon aláhúzására használja). Az új mellékszereplők szinte szóra sem érdemesek, ám a legfájóbb pont az apa “kilúgozása”: Derricksonék jól láthatóan nem tudtak mit kezdeni az alapnovellából örökölt apával, Terrence-el (Jeremy Davies), pontosabban azzal, hogy a King és Hill apakarakterek előszeretettel válnak destruktív elemmé vagy éppen gonosszá.
A Fekete telefon 2, ha a teljes képet nézzük, azt állapíthatjuk meg, hogy elkezdett önálló hangot keresni egy esetleges franchise-hoz. Akkor sem dől össze a világ, ha ez a két film marad nekünk csupán, ám simán el tudnék képzelni egy harmadik részt, melyben már az itt lefektetett új és kreatív ötletek simábbra csiszolt verzióit látjuk.


