
Born in trauma
Bruce Springsteen depressziójának szép, de maradandó élményt nem nyújtó feldolgozása ez a film korhű jelmezekkel és díszletekkel, egy nagy adag melankóliával és nagyszerű színészi alakításokkal. A Springsteen: Szabadíts meg az ismeretlentől néma fohász a múzsához, melynek erőssége éppen a visszafogottsága, ugyanakkor a zenész, a zene és a közönség közötti kapcsolat szorosabbá fűzésével adósunk marad. 
Mert amit lát, az minden, csak nem szép. A valóság elől az alkoholba menekülő apja (Stephen Graham) a maga egyszerű módján akarja felkészíteni a világ kegyetlen voltára, ahol a zene nem old meg semmit, nem úgy az ökölharc. Aztán persze vannak tiszta pillanatok, amikor az apa-fiú kapcsolat már-már normálisnak tűnik, így nem csoda, hogy a kis Bruce össze van zavarodva, egyszerre rajong az apjáért és gyűlöli őt. 
Az alkotótevékenység mögött sok estben áll egy korai trauma, ami elkísér és aminek feldolgozása igazi remekműveket szül. Eközben a válaszokat keresőművész többször is eltéved az önmegismerés felé vezető úton és a normális életre, tartalmas emberi kapcsolatokra való törekvései rendre kudarcot vallanak. A hírnév ára a boldogtalanság, a hiábavaló útkeresés, a magány és a veszteség. 

Scott Cooper jó érzékkel mutatja be a dalok születését és ezt a belső feszültséget, de egyszer sem köti össze úgy, ahogyan azt szerintem kéne. Mintha lenne egy alkotó és egy szenvedő Springsteen, pedig a kettő ugyanaz, az apja hangjától összerezzenő kisfiú és a színpadra kiálló, megállíthatatlan zenész egyetlen, megmentésre váró lélek. Párhuzamosság helyett metszéspontot, metszéspontokat vártam, de így sem csalódtam, mert bár nem vagyok nagy Springsteen rajongó, megláttam és meghallottam a dalai gyönyörűségében gyötrődő művészt.


