Én már többször fel akartam jelenteni a Sláger rádiót, amiért minden nap leadja az Egy szoknya egy nadrág Oroszlán Szonjás betétdalát, olyan kétsorosokkal, mint “Összetört a szíved, féltékeny de minek? Közben magabiztos vagy ez jó! / Férfiszemmel fárasztó lehet a nehéz női sors”, aminél lejjebb meggyőződésem, hogy nem született dalszöveg a 2000-es évek Magyarországán, az Emberek-összest is ideszámolva. Ennek ellenére a Sláger és a Danubius elkaszálása valami egészen másról szól. A tobzódó ORTT-botrányhoz igazodva állítottuk össze a legújabb listánkat. Woody Allen A rádió aranykora című örökbecsűje csak azért marad ki, mert már elsütöttem a Debrecen-meccses válogatásnál.
Az utolsó adás (A Prairie Home Companion)
Robert Altman utolsó filmje közben azon gondolkodtam, most tényleg azon sír itt mindenki, hogy megszűnik egy adó, amire senki nem kíváncsi? Nyilván a jelen összeállítás aktuálitását adó ORTT-döntés esetében csak hivatalosan hasonló a helyzet, valójában szó nincs róla, hogy többen fogják majd hallgatni Mutyiland két legújabb adóját.
Intim részek (Private Parts)
Az amerikai Bocskor Gábor kábé azzal szerzett nevet magának, hogy először kezdett tabudöntögetve, kevésbé fenhéjazósan mondva: ocsmányul beszélni a rádióban. Howard Stern, akinek valószínűleg a fingós viccek elterjedését is köszönhetjük, később önmaga játszotta el saját történetét a Betty Thomas rendezte filmben, amelynek legszebb része természetesen a betelefonáló, basszust feltekerő, hangfalra ülő nő élő egyenes adásban történő kielégítése. Egy ilyet mondjuk elvártam volna a Bumerángtól is.
Jó reggelt, Vietnám! (Good Morning Vietnam)
Ha annyi forintunk lenne, ahányan Robin Williams beszólásainak hallattán döntötték el, hogy rádiózni akarnak, nem kéne itt kuncsorognunk a Google centjeiért. A katonai adó újonnan érkezett DJ-jének beköszönése azóta hivatkozási ponttá lett a szakmában. A filmben őt is eltávolítják a mikrofontól, csak ugye a hollywoodi dramaturgia szerint aztán vissza is tér. Sebestyén Balázs és Vadon János a Danubiuson meg nem fog.
Rockhajó (The Boat That Rocked)
A “műfaj” legfrissebb gyöngyszeme, egy kalózrádió a brit szigetek mellett, ahonnan csak úgy áramlik az illegális rock ‘n roll. Amúgy nem a rendező legjobbja, inkább amolyan újraértelmezett Grease (mindegy a sztori, viszont van rágógumi meg fufru), Rhys Ifans pedig ismét zseniális.
Kalózok
Nem, sajnos Richard Curtis nem Sas Tamástól lopta az öteletet. Dés László (ki más?) zenéje és Geszti Péter (ki más?) szövegeire épülő dalok köré szőtt történet két kalózrádiósról (Bodó Viktor és Király Attila), akikre nem tartanak igényt a hivatalos adók, ám még ennél is jobban izgatja őket, hogy Gubás Gabi melyiküknek fuvolázzon.
Kutyaszorítóban (Reservoir Dogs)
Nem valódi értelemben vett rádiós sztori, de mivel az egész filmet végigkíséri a “K-Billy’s Super Sounds of the Seventies” című rádióműsor, meg mert szeretem is, ez meg egy szubjektív lista, itt a helye. Ez legkésőbb a zenés-táncos füllevágós résznél egyértelművé is lesz. Nem találtam róla embedelhetőt a YouTube-on, úgyhogy klikkelj ide, ha meg akarod nézni>>
1-2 tipp még…Szívek hullámhosszán (I’m reed fish) a családi rádiózás jegyében…szerthető mozi. Ja és a Miért éppen Alaszka?…rádiós blokkjai…imádjuk.
Megoldották a médiatörvény anomáliáit, hibáit és tévedéseit. Sikerült felszámolni a működésképtelen és csak kádertemetőnek használt megyéket. Hatékonnyá tették az önkormányzati rendszert. Most már nem lesz 39 fős településnek önkormányzata. Si…