A Föld után (After Earth), rendező: M. Night Shyamalan, főszereplők: Will Smith, Jaden Smith, Sophie Okonedo, Zoë Kravitz, Ursa a vak komondor, amerikai sci-fi, 100 perc, 2013 (12)
Megvan mindenkinek, amikor Will Smith szülői tanácsokkal látja el Ben Afflecket az Apja lánya (Jersey Girl) című filmben? Nos, 2004 óta sokat változott a világ, a kis Jaden Christopher Syre Smithnek ez már a második közös filmje apuval, két évvel fiatalabb húga, Willow Camille Reign Smith (nesze neked, Fásy Zsülike) pedig beköltözött a zenecsatornákra. Egy ideje már Affleck-Garner házaspár gyerekeire is lehet fogadni, bár elég alacsony szorzóval. Jaden eszméletlen szorgalmas és vitán felül tehetséges, ezt már jó ideje tudjuk. Ebben a történetben Kitait, a kadétjelöltet játssza, akinek édesapja (apu), Cypher Raige tábornok egy igazi háborús hős. Az emberiség miután lenullázta a Föld nevű bolygót, cserepes virágostól átköltözik a Nova Primera, ahol a fogyasztói társadalom kifejezés új értelmet nyer, ugyanis egy másik létforma kezd el fogyasztani minket. Az ursák nem látnak, viszont akin megérzik a félelmet, azt húsipari feldolgozásnak vetik alá.


A történet Will Smith agyából pattant ki, aki nejével együtt meg is csinálta a mozit. A forgatókönyvet az Éli könyvét (úúú…mennyivel jobb) is elkövető Gary Whitta jegyzi, de Will és a rendező székbe is beülő, egykoron szebb napokat látott M. Night Shyamalan is besegített (?). A látványvilág meggyőző, bár Kitai és környezete gyakran elvesztik az egymáshoz viszonyított arányaikat. Valószínűleg a szigorú költségvetésnek köszönhető, hogy a szereplők intelligens ruhájában már nem jutott hely a fűtésnek. A történet nagyjából annyira csavaros, mint a Titanic és az egész olyan, mintha Antal Nimród egy apa-fiú kapcsolatra hegyezte volna ki annak idején a Predatort. Egyszernézős „családi mozi” a szó legszorosabb értelmében. A 12-es besorolást ne tessék komolyan venni, egy 13 évest csak akkor vinnék magammal, ha Generátor Rex és Ben 10 a kedvenc rajzfilmhősei. Ahogy a Vészhelyzetben mondanák, elvesztettük Mr. Shyamalant.


No Comment