
Apák bosszúja, avagy mindenkinek megvan a maga keresztje
Még hogy Norvégiában unalmas az élet. Az eltűnés sorrendjében erre alaposan rácáfol. Skarsgard pedig még mindig az egyik legjobb a szakmában.


A tisztaság, a jólét és a rend mintaképének számító Norvégiára alaposan ráhúzzák a vizes lepedőt. Vajon kinek jutna eszébe, kapcsolatba hozni az országot a droggal, a szervezett bűnözéssel? És vajon kinek jutna eszébe azt gondolni a norvégokról, hogy tele vannak előítéletekkel a bevándorlókat illetően? Pedig de. (Természetesen azt is megtudjuk, hogy a bevándorlók mit gondolnak a norvégokról.) A film alaposan kifigurázza a jólétet, a gazdagságot, mindezt a legfeketébb fekete humorral. Az eltérő kultúrák találkozása már önmagában vicces helyzet(ek)et teremt. Az eredeti címhez tartva magát az összes maffiózó idióta, de minimum rettentően sötét. A norvég filmeket szeretők számára nem ismeretlen Hagen kellően ripacs, Oftebro kellően szerelmes (az azonos nemű kollégájába), Ganz szerbként is abszolút meggyőző, a gyakran csak a szemeivel játszó Skarsgard továbbra is garanciát jelent a minőségre. A halál ábrázolása pedig egyszerűen zseniális. Ha semmi más nem történne a filmben, már csak emiatt megérné megnézni. De történik. Fehér hó, fekete humor, nyerő kombináció.


