
Inkább jelents csődöt!

Vajon elég 2015-ben egy fergeteges vígjátékhoz annyi sztori, amiben adott egy lúzer cég (tagjai többek között egy szűz, cipőbolti eladó és egy 67 éves talicska szexre vágyó öregúr), kiknek a népmesei boldogsága egyetlen dologtól függ, elhalásszák-e a vérprofi konkurens elől a NAGY üzletet? Persze az egész attól lesz igazán humoros, hogy Németországig utaztatják a sületlen brigádot, ahol aztán a messziről jött emberrel, pláne ha amerikai, bármi megtörténhet. Azért jó előre közlik velünk „éppen” Berlinben zajlik egy szexfétis gyűlés, a G8-ak csúcstalálkozója és egy hatalmas maraton verseny, csakhogy ne legyen kétségünk a jelenetsorrend felől.
Az erősen csiholt, elhasznált alaphelyzet még mindig rábotladozhatna a könnyed és ártalmatlan szórakoztatás útjára, azonban Ken Scott inkább beéri: a felesége futócuccában kocogó Vince Vaughn-nal, a melegbárban péniszekkel kezet rázó cérnahangú Dave Franco idiotizmusával (James öccse, talán az egyetlen, aki olykor okoz némi pozitív arcrángást) és a kábítószert fogyasztó nyugdíjas (Mi szüksége volt erre az Oscar-jelölt Tom Wilkinsonnak?) kínos rekeszizom-gyakorlataival. A laptopon keresztül gyerekeket nevelő apuka szálért pedig plusz 2 év szigorított jár.
A rendező a Starbuck után kapott nagyobb bizalmat, azt rögtön újraforgatta az álomgyárban más címmel (Elpuskázva) és főszereplővel (ott is Vince!), bukott vele rendesen, na és most ez, hát nehéz lesz a folytatás. Az egész moziban felelhető egyetlen egy, átgondolt, okos poén (mini spoiler: üvegfalú műtárgy-lakásban szállásolják el főhősünket), amit mintha Jacques Tati 1967-es Playtime című klasszikusából csentek volna el az alkotók. Bár ez meg azért tűnik valószínűtlennek, mert az Üzlet bármi áron eleve arról árulkodik, mintha a készítők az életükben nem láttak volna igazán eredeti vígjátékot.



[…] teljes Üzlet bármi áron kritikát a Hetedik Sor oldalán olvashatod. […]